CHAE Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 (redigerat) Hej halloj! Ny hĂ€r sĂ„ jag tĂ€nkte ge mig pĂ„ en presentation; Jag heter Andreas och har sysslat med musik i cirka 15 Ă„r nu. Med produktionen har jag pysslat med i ungefĂ€r 5-6 Ă„r och vill helst titulera mig med âhemmapulareâ. Skriver eget material (text och musik) som pendlar mellan rock/pop/ till instrumentala stycken med nĂ„gon sorts filmmusikskaraktĂ€r eller "jazz"gung. Allt handlar om humör och tid. Framförallt tid đ Trakterar gitarrer, elbas, klaviatur, kazoo, tamburin och sĂ„ng. Jag har spelat och sjungit i en mĂ€ngd olika konstellationer (bĂ„de covers och egenskrivet material) i mĂ„nga Ă„r samt sjungit 2:a basen i en trevligt ĂĄ capella-grupp. Jag har studerat musik/komponering/harmonilĂ€ra/allt annat möjligt (och omöjligt) pĂ„ Oskarshamns folkhögskola (2000-2003), musikproduktion pĂ„ (den numera nedlagda musikproducentutbildningen) i Norrköping (2004-2007). PĂ„ senare Ă„r har jag knĂ€ckt extra som ljudnisse pĂ„ diverse arrangemang, mest för att skaffa mig erfarenhet och allt det dĂ€r och givetvis för att det Ă€r vĂ€ldigt skoj. För nĂ€rvarande pluggar jag till undersköterska (!) och tiden rĂ€cker inte till lika mycket nu som förr i vĂ€rlden att Ă€gna sig Ă„t produktionen, men nĂ€r jag vĂ€l kommer i gĂ„ng sĂ„ Ă€r det fortfarande lika kul med prod. Musiken jag lyssnar pĂ„ skiftar extremt mycket men Brian Wilson, Radiohead, Jan Johansson, Weezer och Kent ligger ganska ofta högt i kurs. Jag har lite lĂ„tar upplagda pĂ„ min myspace-sida. SĂ„ om du gĂ„r in dĂ€r; lyssna gĂ€rna och lĂ€gg till mig som vĂ€n om du kĂ€nner för det. Ptja, det var vĂ€l lite om mig... Ser fram emot mĂ„nga givande och intressanta diskussioner med herrar/damer experterna hĂ€r pĂ„ forumet. Simma lugnt /Andreas Redigerat 30 december 2009 av CHAE
sadomachine (oregistrerad) Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 VĂ€lkommen, hoppas du ska trivas....
CHAE Postat 30 december 2009 TrÄdstartare Postat 30 december 2009 sadomachine: det kommer jag sÀkerligen att göra.
Valle Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 VÀlkommen! Och akta dig för att stÀlla fel frÄgor! All registrerade pre-2007 Àr riktiga tjur-skitgubbar hela högen och kÀkar dig hÀnsynslöst till frukost om du kommer dragandes med "vilken mic Àr bÀst"-frÄgor. You have been warned!
Gilbert Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Och akta dig för att stĂ€lla fel frĂ„gor! All registrerade pre-2007 Ă€r riktiga tjur-skitgubbar hela högen och kĂ€kar dig hĂ€nsynslöst till frukost om du kommer dragandes med "vilken mic Ă€r bĂ€st"-frĂ„gor. "Medlem sedan: 12 Dec 03"... đ
Gilbert Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 VÀlkommen CHAE! Det Valle kanske försöker sÀga Àr att det Àr en bra idé att söka i forumet innan man skapar nya trÄdar om sÄdant som diskuterats tusentals gÄnger men detta borde inte vara nÄgon nyhet för nÄgon.
CHAE Postat 30 december 2009 TrĂ„dstartare Postat 30 december 2009 (redigerat) Valle: Tack sĂ„ mycket och "jo tack, jag vet". Jag har kikat runt lite och letat info hĂ€r pĂ„ forumet förut sĂ„ jag har nog mĂ€rkt att det ibland kan dyka upp "jo'ru-serru-sĂ„attee"-personer hĂ€r men det brukar inte störa mig nĂ€mnvĂ€rt. Om nĂ„gon har en helt annan Ă„sikt om exempelvis Studio Project-mikarna och/eller vissa instrumentpluggar (typ Miroslav Philharmonic) som jag anvĂ€nder mig utav sĂ„ fĂ„r de helt enkelt ha det. För mina behov och mina inspelningar duger de Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Det handlar nog mycket om hur man kan sköta grejerna Ă€n vilka man har. Anser jag mig Ă„ andra sidan blivit illa bemött/pĂ„hoppad/orĂ€ttvist behandlad etc sĂ„ lĂ€r nog vederbörande fĂ„ moteld... Samtidigt behöver man inte kötta nĂ„gon stackare som aldrig, aldrig nĂ„gonsin har sett ett ljudkort/har ngn aning om vilken mik som Ă€r bĂ€st/undrar om nĂ„gonting om mjukvaror etc. (Men det dĂ€r tillhör en egen trĂ„d sĂ„ nu ska jag inte hĂ€rja mer om det...) Sammanfattningsvis: jag tackar för vĂ€lkomnandet och lĂ€r nog stĂ€lla helt joxiga frĂ„gor (mĂ€rk vĂ€l EFTER att ha kollat igenom berörda trĂ„dar FĂRST), men dĂ„ kommer jag nog att ifrĂ„gasĂ€tta pĂ„stĂ„enden av typen "den hĂ€r miken bĂ€st i vĂ€rlden eftersom si och sĂ„" Ă„ det grövsta samt försöka mumsa i mig vederbörande "tjur-skitgubbe/ar" till kvĂ€llsmat đ Lev vĂ€l! Redigerat 30 december 2009 av CHAE
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.