Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej halloj!

Ny hÀr sÄ jag tÀnkte ge mig pÄ en presentation;

Jag heter Andreas och har sysslat med musik i cirka 15 Ă„r nu. Med produktionen har jag pysslat med i ungefĂ€r 5-6 Ă„r och vill helst titulera mig med ”hemmapulare”. Skriver eget material (text och musik) som pendlar mellan rock/pop/ till instrumentala stycken med nĂ„gon sorts filmmusikskaraktĂ€r eller "jazz"gung. Allt handlar om humör och tid. Framförallt tid 😆

Trakterar gitarrer, elbas, klaviatur, kazoo, tamburin och sÄng. Jag har spelat och sjungit i en mÀngd olika konstellationer (bÄde covers och egenskrivet material) i mÄnga Är samt sjungit 2:a basen i en trevligt å capella-grupp. Jag har studerat musik/komponering/harmonilÀra/allt annat möjligt (och omöjligt) pÄ Oskarshamns folkhögskola (2000-2003), musikproduktion pÄ (den numera nedlagda musikproducentutbildningen) i Norrköping (2004-2007). PÄ senare Är har jag knÀckt extra som ljudnisse pÄ diverse arrangemang, mest för att skaffa mig erfarenhet och allt det dÀr och givetvis för att det Àr vÀldigt skoj.

För nÀrvarande pluggar jag till undersköterska (!) och tiden rÀcker inte till lika mycket nu som förr i vÀrlden att Àgna sig Ät produktionen, men nÀr jag vÀl kommer i gÄng sÄ Àr det fortfarande lika kul med prod.

Musiken jag lyssnar pÄ skiftar extremt mycket men Brian Wilson, Radiohead, Jan Johansson, Weezer och Kent ligger ganska ofta högt i kurs.

Jag har lite lÄtar upplagda pÄ min myspace-sida. SÄ om du gÄr in dÀr; lyssna gÀrna och lÀgg till mig som vÀn om du kÀnner för det.

Ptja, det var vÀl lite om mig...

Ser fram emot mÄnga givande och intressanta diskussioner med herrar/damer experterna hÀr pÄ forumet.

Simma lugnt

/Andreas

Redigerat av CHAE
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen!

drloop (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen!

sadomachine (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen, hoppas du ska trivas....

Postat

sadomachine: det kommer jag sÀkerligen att göra.

Postat

VĂ€lkommen!

Och akta dig för att stÀlla fel frÄgor! All registrerade pre-2007 Àr riktiga tjur-skitgubbar hela högen och kÀkar dig hÀnsynslöst till frukost om du kommer dragandes med "vilken mic Àr bÀst"-frÄgor.

You have been warned!

Postat
Och akta dig för att stÀlla fel frÄgor! All registrerade pre-2007 Àr riktiga tjur-skitgubbar hela högen och kÀkar dig hÀnsynslöst till frukost om du kommer dragandes med "vilken mic Àr bÀst"-frÄgor.

"Medlem sedan: 12 Dec 03"... 🙂

Postat

VĂ€lkommen CHAE!

Det Valle kanske försöker sÀga Àr att det Àr en bra idé att söka i forumet innan man skapar nya trÄdar om sÄdant som diskuterats tusentals gÄnger men detta borde inte vara nÄgon nyhet för nÄgon.

Postat (redigerat)

Valle: Tack sÄ mycket och "jo tack, jag vet". Jag har kikat runt lite och letat info hÀr pÄ forumet förut sÄ jag har nog mÀrkt att det ibland kan dyka upp "jo'ru-serru-sÄattee"-personer hÀr men det brukar inte störa mig nÀmnvÀrt. Om nÄgon har en helt annan Äsikt om exempelvis Studio Project-mikarna och/eller vissa instrumentpluggar (typ Miroslav Philharmonic) som jag anvÀnder mig utav sÄ fÄr de helt enkelt ha det. För mina behov och mina inspelningar duger de Àn sÄ lÀnge. Det handlar nog mycket om hur man kan sköta grejerna Àn vilka man har.

Anser jag mig Ä andra sidan blivit illa bemött/pÄhoppad/orÀttvist behandlad etc sÄ lÀr nog vederbörande fÄ moteld...

Samtidigt behöver man inte kötta nÄgon stackare som aldrig, aldrig nÄgonsin har sett ett ljudkort/har ngn aning om vilken mik som Àr bÀst/undrar om nÄgonting om mjukvaror etc. (Men det dÀr tillhör en egen trÄd sÄ nu ska jag inte hÀrja mer om det...)

Sammanfattningsvis: jag tackar för vĂ€lkomnandet och lĂ€r nog stĂ€lla helt joxiga frĂ„gor (mĂ€rk vĂ€l EFTER att ha kollat igenom berörda trĂ„dar FÖRST), men dĂ„ kommer jag nog att ifrĂ„gasĂ€tta pĂ„stĂ„enden av typen "den hĂ€r miken bĂ€st i vĂ€rlden eftersom si och sĂ„" Ă„ det grövsta samt försöka mumsa i mig vederbörande "tjur-skitgubbe/ar" till kvĂ€llsmat 🙂

Lev vÀl!

Redigerat av CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.