Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja, jag har en Esi Quatafire 610 firewire ljudkort som jag anvÀnder. Jag kör med windows vista och allt fungerar sÄ som det ska. Men nÀr jag har mikrofonen inkopplad & fantommatningen Àr pÄ sÄ kan jag inte lyssna pÄ lÄtar via windows media player t.ex nÀr ja Àr inne i msn. De gÄr att lyssna ett tag men sen lÀgger den av och ja blir tvungen att starta om datorn. Men ifall jag pluggar bort XLR kontakten och av aktiverar 48v matningen sÄ funkar det ganska fint. Iaf just nu funkar det. Kan det vara fel pÄ att jag anvÀnder vista? Men det kan det inte vara eftersom jag laddade ner drivrutiner för vista frÄn tillverkarens hemsida.

Nu undrar jag om jag borde köpa ett mixerbord: Soundcraft Compact 4 och koppla ihop med ljudkortet för att plugga in micen dÀr. Eller köpa en separat mikrofon preamp? NÀr jag t.ex. skriver pÄ msn lite för snabbt sÄ hakkar det i ljudet lite grand.

Hoppas jag fÄr hjÀlp nu.. Har kollat överallt men det finns inget svar.

EDIT: Nu stĂ€ngdes ljudet av nĂ€r ja precis skrev klart denna text. Är det fel pĂ„ ljudkortet?

Ja har pluggat in 12v adapter sÄ den drivs inte med firewire kabeln bara.

Annons
Postat

FÄr ljudkortet ström frÄn firewire-porten? Prova i sÄ fall att köra med en extern strömadapter. Annars kan jag inte komma pÄ nÄgot som skulle vara knutet till fantommatningen...

Postat
FÄr ljudkortet ström frÄn firewire-porten? Prova i sÄ fall att köra med en extern strömadapter. Annars kan jag inte komma pÄ nÄgot som skulle vara knutet till fantommatningen...

En extern strömadapter Àr redan inkopplad. en 24v. Sen Àr firewirekabeln kopplad in till datorn det Àr vÀl rÀtt?

Firewire kabel frÄn ljudkort->Datorn

Extern Adapter in i ljudkortet->Eluttaget

alex30free (oregistrerad)
Postat

Hur mkt har du stÀllt in latencyn?? (kan vara att den kraschar "audi engine")

Vad kör du för samplingsrate??

I manualen stÄr det att kraftaggregratet mÄste vara över 300W!?!?!

Postat
Hur mkt har du stÀllt in latencyn?? (kan vara att den kraschar "audi engine")

Vad kör du för samplingsrate??

I manualen stÄr det att kraftaggregratet mÄste vara över 300W!?!?!

Latencyn Àr pÄ 10ms /Asio & WDM, sen samplingsrate Àr 44100 Hz. Ska jag Àndra pÄ nÄgot? SnÀlla hjÀlp orkar inte lÀngre hÄlla pÄ med den hÀr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.