Jump to content
Annons

Bra videotutorial för att göra deephouse i Logic?


Nicko35

Recommended Posts

Skulle verkligen uppskatta om någon kunde länka till någon bra videotutorial där man kan lära sej från grunden hur man bygger upp ett bra housebeat från grunden i logic,framför allt vilka effekter man ska använda och hur.Är ganska ny på det här med att bygga låtar i datorprogram och dom inbyggda effekterna är jag hel kass på.Ska man tex lägga kicken på ett spår och hatten på ett osv,jag vet att jag kanske låter korkad men alla har vi varit nybörjare någon gång eller hur?Hittade den här sidan och den verkar kanon men tyvärr så tillåter inte min budget det just nu,så åter igen super tacksam för alla tipps!http://www.pointblankonline.net/deep...gic_course.php

Jag är även tacksam för tipps angående softsynthar som passar in,nu har jag Omnispheare/V-Station samt audiorealism drum machine.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skulle verkligen uppskatta om någon kunde länka till någon bra videotutorial där man kan lära sej från grunden hur man bygger upp ett bra housebeat från grunden i logic,framför allt vilka effekter man ska använda och hur.Är ganska ny på det här med att bygga låtar i datorprogram och dom inbyggda effekterna är jag hel kass på.Ska man tex lägga kicken på ett spår och hatten på ett osv,jag vet att jag kanske låter korkad men alla har vi varit nybörjare någon gång eller hur?Hittade den här sidan och den verkar kanon men tyvärr så tillåter inte min budget det just nu,så åter igen super tacksam för alla tipps!http://www.pointblankonline.net/deep...gic_course.php

Jag är även tacksam för tipps angående softsynthar som passar in,nu har jag Omnispheare/V-Station samt audiorealism drum machine.

Tips!

www.audiotuts.com kolla efter Mo Volans tutorials

youtube.com

sök efter "logic house tutorial" och "logic deep house tutorial"

finns säkert hundratals fler, jag blir lite förvånad att du inte sökt själv?

Redigerat av cRiTza
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
finns säkert hundratals fler, jag blir lite förvånad att du inte sökt själv?

För att man är lat. Varför frågar annars folk sånt som det finns otaliga länkar bara man googlar lite eller ställer samma frågor om ljudkort varje vecka istället för söka i ljudkortkategorin? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst tack till alla som försöker att hjälpa istället för att spela bror duktig,har faktiskt aldrig fattat varför vissa jämt skall visa sej duktiga i stället för att hjälpa,det är ju faktiskt det forum är till för,eller?Jag har googlat och youtubat men hittar faktiskt inget som visar på ett pedagogiskt vis hur man bygger upp ett bra house beat från början.Det ända som stämde något så när var till den länken som jag skrev om tidigare.Men åter igen tack till alla som verklogen försöker att hjälpa

Link to comment
Dela på andra sajter

har faktiskt aldrig fattat varför vissa jämt skall visa sej duktiga i stället för att hjälpa,det är ju faktiskt det forum är till för,eller?

Jepp så är det. Tyvärr är det många här som saknar ett liv och inte har fler intresse (typ göra musik??) än att dryga sig på studio-forum:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...