Jump to content
Annons

Grymma musikprogram på Tv, nyårsdagens kväll!


wonderboy

Recommended Posts

Helen Sjöholm gör ju inget halvdant. I kväll kan man få lyssna på henne ihop med Sveriges Radios symfoniker. Sen kommer det en dokumentär om Countryns historia. Jag är ju ingen countrydiggare direkt men ryktet säger att detta skall vara en oerhört välgjord programserie. Det första av 4 avsnitt kommer ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SVT 1

lör 1 jan kl 22.00

SVT 2

sön 9 jan kl 15.15

Konsert för George Harrison

En hyllningsgala på Royal Albert Hall till ex-Beatlen George Harrisons ära.

En konsertfilm till George Harrisons minne, med storstjärnor som framför Georges klassiska sånger, vilket inkluderar Taxman, While My Guitar Gently Weeps, My Sweet Lord och Something.

Medverkar gör bland andrat Eric Clapton, Jeff Lynne, Tom Petty och Georges son: Dhani Harrison. Dessutom spelar hans gamla Beatleskolleger Paul McCartney och Ringo Starr tillsammans inför publik för första gången sen 1969, då de framförde Let it Be på ett tak.

Utöver det medverkar Monty Python-gänget som återförenats speciellt för detta tillfälle och som framför sina låtar tillsammans med den specialinbjudne skådespelaren Tom Hanks.

Konserten spelades in på Royal Albert Hall i november 2002.

Min idol Jeff Lynne på TV. Coolt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade den Harrison-hyllningen tyvärr. Såg bara ett snapshot och häpnade över hur lik Harrison JR var sin farsa i glansdagarna. Som att se ett spöke! Fick oxå lite tappad haka över Lynnes hår, gadämnit, han ser ju ut som ett troll tagen direkt från Muppet Show eller Allram Est!! 🙂

Var det bra annars, eller mossigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Slogs av de perfekta arrangemangen. Musikaliskt identiskt med skivinspelningarna...

Tråkigt kanske, men alla guldkorn var med.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som hetsade upp mig mest med George-tributen var att jag fick se "Lumberjack"-sången med Monthy Python och att jag fick se deras stjärtar! 😳

De var, i och för sig, utan John Cleese och, i och för sig, försvagade av att ha med Tom Hanks (han tyckte det var en ära att få vara med Monthy på scen, taca fasiken för det!). Dock var arrangemanget sisådär i framförandet denna gång. De vågade sig inte på samma sköna stämmor som i orginalet och så lät det lite falskt då och då (jävla Tom Hanks!) 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som hetsade upp mig mest med George-tributen var att jag fick se "Lumberjack"-sången med Monthy Python

Ja där har du verkligen en klassiker som än sålänge ingen försökt sig på att göra en cover av. Hoppas inte Eric Prydz läser det här... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...