Jump to content
Annons

Staccato-aktigt syntljud


mellow

Recommended Posts

Hej!

Är helt novis när det gäller midikeyboard, men har bestämt mig för att testa lite:

Jag har ett M-Audio Oxygen49. Till denna så använder jag bl.a. pluggen SuperWave P8. Jag undrar om man kan få fram ett staccato-aktigt ljud (tänk Van Halen "Why can't this be love") med dessa pryttlar?

Iså fall, gör jag inställningarna i keyboarden eller i pluggen? Hur gör jag då detta? Behövs det någon annan typ av plugg? eller är jag helt ute och seglar och har fel grejer?

Tack på förhand!

/Paul

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Är helt novis när det gäller midikeyboard, men har bestämt mig för att testa lite:

Jag har ett M-Audio Oxygen49. Till denna så använder jag bl.a. pluggen SuperWave P8. Jag undrar om man kan få fram ett staccato-aktigt ljud (tänk Van Halen "Why can't this be love") med dessa pryttlar?

Iså fall, gör jag inställningarna i keyboarden eller i pluggen? Hur gör jag då detta? Behövs det någon annan typ av plugg? eller är jag helt ute och seglar och har fel grejer?

Tack på förhand!

/Paul

Inställningarna för hur det låter gör du alltid i din synt, d.v.s. den manick som alstrar själva ljudet. I detta fall alltså i SuperWave.

Staccatto-effekten kan du göra med Amp Envelope. Minimalt värde på attack, sustain och release, och ganska kort på decay.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...