Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kör idag SX3 och har en massa projekt men funderat lÀnge pÄ att köpa mig 5an men tvekat dÄ man inte till 100*% kan öppna gamla arr och sÄ... Och dÄ slog det mig, kanske kan jag installera 5an men ÀndÄ ha kvar 3an och ha bÄda programmen i samma dator... 5an för nya projekt, 3an för mina gamla...

Är det möjligt? Eller kommer programmen pĂ„ nĂ„got vis att konkurrera med varandra? 😛

Kanske vad det gÀller drivrutiner i samma mappar, tex c:/win/system32 eller nÄt...

Tack pĂ„ förhand my fellow cubaselovers 🙂

Redigerat av Dj_Aladdin
Annons
Postat
Kör idag SX3 och har en massa projekt men funderat lÀnge pÄ att köpa mig 5an men tvekat dÄ man inte till 100*% kan öppna gamla arr och sÄ... Och dÄ slog det mig, kanske kan jag installera 5an men ÀndÄ ha kvar 3an och ha bÄda programmen i samma dator... 5an för nya projekt, 3an för mina gamla...

Är det möjligt? Eller kommer programmen pĂ„ nĂ„got vis att konkurrera med varandra? đŸ˜Č

Kanske vad det gÀller drivrutiner i samma mappar, tex c:/win/system32 eller nÄt...

Tack pĂ„ förhand my fellow cubaselovers 😎

Funkar bra hÀr (SX3 och Cubase 5)!

Postat
Funkar bra hÀr (SX3 och Cubase 5)!

Kung! 😎 Inget speciellt att tĂ€nka pĂ„ vid install eller nĂ„t?

Är bara lite rĂ€dd att förlora allt skit man har eller snarare, behöva göra om alla installationer och instĂ€llningar đŸ˜Č

Tack!

Postat
Kung! 😎 Inget speciellt att tĂ€nka pĂ„ vid install eller nĂ„t?

Är bara lite rĂ€dd att förlora allt skit man har eller snarare, behöva göra om alla installationer och instĂ€llningar đŸ˜Č

Tack!

Kommer inte ihÄg nÄgot strul mer Àn nÄtt med syncrosoft (fick ladda ner den senaste versionen frÄn Steinberg efter installationen av SX3).

I.e. jag började installera Cubase 5 och sen SX3. Gör man tvÀrt om kanske det inte Àr nÄgra problem överhuvudtaget.

Postat

Hittills har jag kunnat öppna alla mina gamla SX3-projekt i 5:an, till min stora glĂ€dje!!! 🙂

Postat (redigerat)
Hittills har jag kunnat öppna alla mina gamla SX3-projekt i 5:an, till min stora glĂ€dje!!! 😄

Det brukar funka - men om man har anvĂ€nt DirectX-plugins, sĂ„ finns det inte stöd för det i 4:an och 5:an, utan dĂ„ blir det problem. Har man projekt frĂ„n Ă€nnu Ă€ldre versioner, sĂ„ kan man rĂ„ka ut för att viss automationsdata inte hĂ€nger med, sĂ„ det kan vara bra att behĂ„lla de gamla om man inte har hunnit konvertera alla gamla projekt som ligger i malpĂ„se... 🙂

LÀgg de olika versionerna i egna mappar, sÄ att den nya inte ersÀtter den gamla vid installationen.

Redigerat av Claes
Postat

Jag körde först SX3 och installerade sen 5:an och det fungerar fint. Har inte haft nÄgra problem med att öppna och Àndra mina SX3 projekt i 5:an.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Jag körde först SX3 och installerade sen 5:an och det fungerar fint. Har inte haft nÄgra problem med att öppna och Àndra mina SX3 projekt i 5:an.

Har du dem i olika partitioner?

Postat
Har du dem i olika partitioner?

Olika mappar rÀcker.

Jag har VST/24 v5, SX, SX3, C4 och C5 (C4 bara för att 5:an inte hade slÀppts nÀr jag byggde min senaste burk - annars hade jag inte brytt mig om att installera den...), i varsin mapp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.