Dj_Aladdin Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 (redigerat) Kör idag SX3 och har en massa projekt men funderat lĂ€nge pĂ„ att köpa mig 5an men tvekat dĂ„ man inte till 100*% kan öppna gamla arr och sĂ„... Och dĂ„ slog det mig, kanske kan jag installera 5an men Ă€ndĂ„ ha kvar 3an och ha bĂ„da programmen i samma dator... 5an för nya projekt, 3an för mina gamla... Ăr det möjligt? Eller kommer programmen pĂ„ nĂ„got vis att konkurrera med varandra? đ Kanske vad det gĂ€ller drivrutiner i samma mappar, tex c:/win/system32 eller nĂ„t... Tack pĂ„ förhand my fellow cubaselovers đ Redigerat 21 november 2009 av Dj_Aladdin
ONSatan Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Dj_Aladdin sa: Kör idag SX3 och har en massa projekt men funderat lĂ€nge pĂ„ att köpa mig 5an men tvekat dĂ„ man inte till 100*% kan öppna gamla arr och sĂ„... Och dĂ„ slog det mig, kanske kan jag installera 5an men Ă€ndĂ„ ha kvar 3an och ha bĂ„da programmen i samma dator... 5an för nya projekt, 3an för mina gamla... Ăr det möjligt? Eller kommer programmen pĂ„ nĂ„got vis att konkurrera med varandra? đČ Kanske vad det gĂ€ller drivrutiner i samma mappar, tex c:/win/system32 eller nĂ„t... Tack pĂ„ förhand my fellow cubaselovers đ Funkar bra hĂ€r (SX3 och Cubase 5)!
Dj_Aladdin Postat 21 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 21 november 2009 ONSatan sa: Funkar bra hĂ€r (SX3 och Cubase 5)! Kung! đ Inget speciellt att tĂ€nka pĂ„ vid install eller nĂ„t? Ăr bara lite rĂ€dd att förlora allt skit man har eller snarare, behöva göra om alla installationer och instĂ€llningar đČ Tack!
ONSatan Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Dj_Aladdin sa: Kung! đ Inget speciellt att tĂ€nka pĂ„ vid install eller nĂ„t?Ăr bara lite rĂ€dd att förlora allt skit man har eller snarare, behöva göra om alla installationer och instĂ€llningar đČ Tack! Kommer inte ihĂ„g nĂ„got strul mer Ă€n nĂ„tt med syncrosoft (fick ladda ner den senaste versionen frĂ„n Steinberg efter installationen av SX3). I.e. jag började installera Cubase 5 och sen SX3. Gör man tvĂ€rt om kanske det inte Ă€r nĂ„gra problem överhuvudtaget.
desvaenger Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Hittills har jag kunnat öppna alla mina gamla SX3-projekt i 5:an, till min stora glĂ€dje!!! đ
Claes Holmerup Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 (redigerat) desvaenger sa: Hittills har jag kunnat öppna alla mina gamla SX3-projekt i 5:an, till min stora glĂ€dje!!! đ Det brukar funka - men om man har anvĂ€nt DirectX-plugins, sĂ„ finns det inte stöd för det i 4:an och 5:an, utan dĂ„ blir det problem. Har man projekt frĂ„n Ă€nnu Ă€ldre versioner, sĂ„ kan man rĂ„ka ut för att viss automationsdata inte hĂ€nger med, sĂ„ det kan vara bra att behĂ„lla de gamla om man inte har hunnit konvertera alla gamla projekt som ligger i malpĂ„se... đ LĂ€gg de olika versionerna i egna mappar, sĂ„ att den nya inte ersĂ€tter den gamla vid installationen. Redigerat 21 november 2009 av Claes
Padchi Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Jag körde först SX3 och installerade sen 5:an och det fungerar fint. Har inte haft nÄgra problem med att öppna och Àndra mina SX3 projekt i 5:an.
Rawbert Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Kör Cubase 4 och har SX fortfarande installerat
GIGAN (oregistrerad) Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 Padchi sa: Jag körde först SX3 och installerade sen 5:an och det fungerar fint. Har inte haft nÄgra problem med att öppna och Àndra mina SX3 projekt i 5:an. Har du dem i olika partitioner?
Rawbert Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 GIGAN sa: Har du dem i olika partitioner? inte jag
Claes Holmerup Postat 22 november 2009 Postat 22 november 2009 GIGAN sa: Har du dem i olika partitioner? Olika mappar rÀcker. Jag har VST/24 v5, SX, SX3, C4 och C5 (C4 bara för att 5:an inte hade slÀppts nÀr jag byggde min senaste burk - annars hade jag inte brytt mig om att installera den...), i varsin mapp.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.