Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kör idag SX3 och har en massa projekt men funderat länge på att köpa mig 5an men tvekat då man inte till 100*% kan öppna gamla arr och så... Och då slog det mig, kanske kan jag installera 5an men ändå ha kvar 3an och ha båda programmen i samma dator... 5an för nya projekt, 3an för mina gamla...

Är det möjligt? Eller kommer programmen på något vis att konkurrera med varandra? 😛

Kanske vad det gäller drivrutiner i samma mappar, tex c:/win/system32 eller nåt...

Tack på förhand my fellow cubaselovers 🙂

Redigerat av Dj_Aladdin
Annons
Postat
Kör idag SX3 och har en massa projekt men funderat länge på att köpa mig 5an men tvekat då man inte till 100*% kan öppna gamla arr och så... Och då slog det mig, kanske kan jag installera 5an men ändå ha kvar 3an och ha båda programmen i samma dator... 5an för nya projekt, 3an för mina gamla...

Är det möjligt? Eller kommer programmen på något vis att konkurrera med varandra? 😲

Kanske vad det gäller drivrutiner i samma mappar, tex c:/win/system32 eller nåt...

Tack på förhand my fellow cubaselovers 😎

Funkar bra här (SX3 och Cubase 5)!

Postat
Funkar bra här (SX3 och Cubase 5)!

Kung! 😎 Inget speciellt att tänka på vid install eller nåt?

Är bara lite rädd att förlora allt skit man har eller snarare, behöva göra om alla installationer och inställningar 😲

Tack!

Postat
Kung! 😎 Inget speciellt att tänka på vid install eller nåt?

Är bara lite rädd att förlora allt skit man har eller snarare, behöva göra om alla installationer och inställningar 😲

Tack!

Kommer inte ihåg något strul mer än nått med syncrosoft (fick ladda ner den senaste versionen från Steinberg efter installationen av SX3).

I.e. jag började installera Cubase 5 och sen SX3. Gör man tvärt om kanske det inte är några problem överhuvudtaget.

Postat

Hittills har jag kunnat öppna alla mina gamla SX3-projekt i 5:an, till min stora glädje!!! 🙂

Postat (redigerat)
Hittills har jag kunnat öppna alla mina gamla SX3-projekt i 5:an, till min stora glädje!!! 😄

Det brukar funka - men om man har använt DirectX-plugins, så finns det inte stöd för det i 4:an och 5:an, utan då blir det problem. Har man projekt från ännu äldre versioner, så kan man råka ut för att viss automationsdata inte hänger med, så det kan vara bra att behålla de gamla om man inte har hunnit konvertera alla gamla projekt som ligger i malpåse... 🙂

Lägg de olika versionerna i egna mappar, så att den nya inte ersätter den gamla vid installationen.

Redigerat av Claes
Postat

Jag körde först SX3 och installerade sen 5:an och det fungerar fint. Har inte haft några problem med att öppna och ändra mina SX3 projekt i 5:an.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Jag körde först SX3 och installerade sen 5:an och det fungerar fint. Har inte haft några problem med att öppna och ändra mina SX3 projekt i 5:an.

Har du dem i olika partitioner?

Postat
Har du dem i olika partitioner?

Olika mappar räcker.

Jag har VST/24 v5, SX, SX3, C4 och C5 (C4 bara för att 5:an inte hade släppts när jag byggde min senaste burk - annars hade jag inte brytt mig om att installera den...), i varsin mapp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.