Jump to content
Annons

Marren

Recommended Posts

Hej använder Logic 9.02 har ett problem med inspelning av audio. måste alltid starta mina inspelningar innan 0 strecket för att audiokurvan ska visas i själva spåret, om jag inte gör detta blir det bara ett rakt sträck men kurvan syns däremot i sample editorn. Har laddat ner det senaste uppdateringarna, testat att uppdatera sidan men inget tycks hjälpa. Finns det någon som vet hur jag löser detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
Hej använder Logic 9.02 har ett problem med inspelning av audio. måste alltid starta mina inspelningar innan 0 strecket för att audiokurvan ska visas i själva spåret, om jag inte gör detta blir det bara ett rakt sträck men kurvan syns däremot i sample editorn. Har laddat ner det senaste uppdateringarna, testat att uppdatera sidan men inget tycks hjälpa. Finns det någon som vet hur jag löser detta?

Har du gjort en "repair permission" via skivverktyget av OS disken på länge?

Detta ska man göra varje gång man installerat nåt och använt sitt Mac user lösenord.

Gäller alla Macar och OS. Detta fixar massa med "konstiga" buggar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du gjort en "repair permission" via skivverktyget av OS disken på länge?

Detta ska man göra varje gång man installerat nåt och använt sitt Mac user lösenord.

Gäller alla Macar och OS. Detta fixar massa med "konstiga" buggar!

Måste man "reparera" operativet varje gång man installerar något i Mac OS? Låter jobbigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man "reparera" operativet varje gång man installerar något i Mac OS? Låter jobbigt...

Jag har använt mac hela mitt liv och kör väl en permissions fix kanske en gång om året, har aldrig haft några som helst problem, så att det skulle vara tvunget efter varje installation är väl lite överdrivet. Däremot kan det ofta vara boven i dramat om problem nu uppstår. Känns dock inte som orsaken i detta fallet, men jag kan ha fel, går ju rätt fort att testa också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåväl, hur ni gjort under hela ert liv eller tycker, är en sak.

Det som Apple supporten och rutinerade Apple användare rekommenderar är dock en annan.

Det står skrivet överallt på alla seriösa Mac forum som punkt 1A!

Vill man ha en Mac utan application buggar eller udda problem, är detta det första man ska hålla koll på att göra regelbundet.

Repair permissions/kontrollera skivbehörigheter av OSX disken bör göras VARJE GÅNG efter att man använt sitt lösenord. Dvs. efter en installation eller dylikt.

Reparationen tar mindre en 1 minut och om ni kollar repairloggen inser ni att det behövs!!

Många "buggar" och frågor i detta forum kan lösas med detta enkla sätt.

Nu har ni kunskapen.

Gör som ni tycker...

Redigerat av Radiobrutta
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Inte som regel men om man ändå gör det så är det nog bäst i att slänga cashen oxå, dvs System/Bibliotek/Extensions/Cashes. Dvs om an ligger kvar på 10.5 annars är det så vitt jag förstår nåt man får fixa i terminal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...