Jump to content
Annons

A hundred miles


lavrell

Okej för att vara ett 3 darsprojekt?  

12 röster

  1. 1. Okej för att vara ett 3 darsprojekt?

    • Japp duger utmärkt!
      3
    • Jodå helt okej
      7
    • Nja
      0
    • Glöm det! Det märks att ni inte har varit nogranna!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: A hundred miles

ARTIST/GRUPP: Jag och polarns "göra låt till hans flickvän på en helg"-låt

GENRE: Gitarrpop/rock

LÅTLÄNGD: 3:26

KOMPOSITÖR: John Clasén och Micke Lavrell

PRODUCENT: Micke Lavrell

EV. MEDVERKANDE: Micke (Bas, gitarr och MIDI-trummis) John (lite gitarrplink) Sabina (Sång samt delvis text)

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 192 Kbps

STORLEK: 4.8 Mb

STATUS: ja vad ska man säga? färdig pga att den ska vara klar imorrn 🙂

LÅTLÄNK: a hundred miles

Som vanligt vore det kul med åsikter om mixning eftersom jag bara slängde ihop lite. Har jag lyckats sådär något eller är jag helt ute och åker tvåhjuling? 🙂

Mvh Micke 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Diggar låten även om den inte känns riktigt färdigarbetad 😛 Ljudet låter bra men ja tycker dock att trumman är lite klen och låter alldeles för platt. Kanske använda nåt mer instrument i verserna med? Piano? Nice work anyway :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för kommentarerna grabbar 😛

jo jag är stolt över min flickvän 🙂 hon är riktigt duktig. Denna sång satte hon på 45 minuter eftersom vi inte hade mer tid. Så jag är rätt nöjd med tanke på tidsaspekten 🙂

Ifall nån mer har nåt att tillägga så go ahead 🙂

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sång! Våga dra upp sången och framförallt gitarrerna i förhållande till trummorna. Det blir så tryggt och ospännande med så starka stabila trummor utan att något annat instrument matchar dom.

Edit: Dra upp var lite fel ord om sången, snarare låt den ta mer plats.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att basen tar lite för stor plats... det blir liksom lite för bummligt när hela kompet sätter igång...

Elgitarrerna tycker jag kommer in lite väl abrupt i bryggan...

Annars en kalasbra låt. Trevlig sång också :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ljudmatta i bakgrunden i refrängen på en sån här låt har aldrig skadat... Trummorna låter lite stelt programmerade... jobba med dynamik, som t. ex. accenter på fjärdedelar i hihat, och på "cut" slaget på 2:a sextondelen i virveln skulle låta mindre dator om man hade lite lägre volym på den.

Bra sång. Snygg stereomixning. Bra låt rakt igenom.

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är guld värda boys! 😉

ska se till att se över era tips som är riktigt bra 🙂 trummorna programmerade jag på 1 timme cirka så lägger jag lite mer tid på det så kan det bli bättre 🙂

ska nog be flickvännen sjunga om sången också, grejen är att hon kan göra det mycket bättre. Jag har tur att ha en sån bra demo-sångerska hemma 🙂

Ifall några andra har synpunkter så fortsätt skriva! All konstruktiv kritik är kalas!

Med väldigt vänliga hälsningar, Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt riktigt snygg måste jag säga. Hittade endast 2 saker jag kunde reagera på.

1: Kantslagen i början bör du färga lite för nu så låter det som en metronom =).

2: Lite mer velocity variation på hi-hat och ride skulle inte vara dumt.

För övrigt en riktigt fin låt som sätter sig fast i huvudet.

Hälsa din fruga att hon kan sjunga kanonbra åxå =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummor och bas är lite för starka mot sången var det första jag reagerade på..

Det andra är att låten låter lite 'rå' och oprocessad..vilket är mycket bra på ett sätt..men min smak skulle vilja ha lite mer homogent...eller omvandlat i andra termer, komprimerat sound..

Kolla också upp sången vid 01:12... det låter som en oprocessad groda 😉

Tycker låten ger mersmak iaf och har något som sätter sig vilket ger ett 'jodå helt ok'

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt riktigt snygg måste jag säga. Hittade endast 2 saker jag kunde reagera på.

1: Kantslagen i början bör du färga lite för nu så låter det som en metronom =).

2: Lite mer velocity variation på hi-hat och ride skulle inte vara dumt.

För övrigt en riktigt fin låt som sätter sig fast i huvudet.

Hälsa din fruga att hon kan sjunga kanonbra åxå =).

MVH//Kenny

Tackar metalkungen 😆

så fort jag kommer hem igen efter nyårets dimma så ska jag ta tag i låten igen ... fast det finns ju ett hot och det är att den kan bli för producerad. Har hänt massa polare att dom har en grym hitlåt i slask och förstamixning och sen mixar ihjäl sig och då blir det hur platt och trist som helst. Men det ska nog inte vara några problem 🙂

Som tidigare sagt så ska trummorna filas ytterligare (känner verkligen att jag behöver träna på det där 🙂)

Tackar återigen och jag ska hälsa frugan 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla också upp sången vid 01:12... det låter som en oprocessad groda  😉

hehe, jag vet 😆 men vi hade tyvärr ingen tid att göra om det då (hörde nämligen det själv efter den va bränd på skiva). Men tjejen verkar inte ha några planer på att göra slut så då kan jag fixa det rätt snart 🙂

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT, men är det bara jag som inte klarar av uttoningar av låtar? Jag tycker att det blir så fel, att avsluta sången utan att få höra den färdigt.

I övrigt, fin låt, men den är för tunn när den försöker lyfta. Pröva att, som tidigare postare också har påpekat, lägga på någon slags ljudmatta bakom det hela. Dock ej stråkar. HuGa! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...