Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har installerat Snow Leopard och uppgraderat till nya Logic 9.

Plötsligt märker jag att det sprakar till ganska rejält i de nedre registret.

Plötsligt kan det dyka upp med ca 1 sekunds intervall och ganska kraftiga stötar.

Jag har startat om mitt ljudkort (Motu 8pre) och då har det funkat en stund.

Men igår märkte jag att det försvann när jag stängde av pluggar i master-regeln.

T ex T-Racks eller PSP Vintage Warmer. Om jag hade någon av dessa i en låt som började låta, så klickade jag av en av dessa och så försvann spraket.

Det gäller alltså båda pluggarna i olika låtar och inte där de ligger tillsammans.

I en låt hade jag t ex bara T-Racks och därefter min ARC (som justerar lyssningens eq efter mätmikrofon-inställning).

I en annan låt hade jag typ en Vintage Warmer och sedan min ARC-plugg.

I båda dessa låtar försvann de starka knäpparna när jag stängde av pluggen.

Jag kanske måste test-köra lite olika kombinationer för att hitta vad som kan vara felet, men är nyfiken på om någon annan haft samma problem?

Kanske något som hänger ihop med uppdateringen? Vad vet jag? Slänger ut en fråga bara...

Redigerat av coverman
Annons
Postat

Hmm låter väldigt konstigt! inget jag varit med om iaf!

Lyckas du spåra det till just en av pluggarna? eller är det oavsett vilken plugg du lägger på outputen? Te.x om du lägger en AdLimiter?

Kan du återskapa felet med ett helt cleant session? inte en autoload utan att du väljer "empty project" från new-dialogen. Och isf VAD är det som åstakommer felet? vilken plugg?

Testa med både ditt motu samt ditt interna ljudkort!

se om det finns nyare mjukvara och firmware för ditt motu-kort, kolla om det finns uppdateringar till dina plugins. Logic 9.0.2 dessutom.

Om du kollat allt övanstående, testa skapa en ny användar-profil och testa samma sak där.

Lycka till:)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.