Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

God Jul på er..

Jag ska uppgradera....och jag vill att de ska gå snabbt.... =)

Det är som så att jag sitter med en AMD 1600+ på 1.4 Ghz o 356mb ram, ljudkortet ( som jag vet måste uppgraderas) är ett Soundblaster Live Platinum. Problemen jag har är, först ekonomin (studerande så en sak i taget), samt en väldigt motsträvig dator...

Jag använder mig av Ableton Live samt Reason synkat osså styr jag med Usb (behringer bcr2000 o Evolution MK-461C) o problemet är här att när jag ska spela live med mer än låt oss säga för lite moduler så hänger datorn sig och ljudet hackar när jag använder mig av kontrollerna.. (hackandet går att motverka om jag INTE använder mig av ASIO inställningar, men fördröjningen reparerar inget)

Samt kan nämnas att jag kör Win XP (&¤&/%¤"!!!)

Det jag undrar är vad är mitt problem?, i första hand..

Jag antar att det är ljudkortet men lovar att jag kommer att reta mig om jag köper ett nytt ljudkort före dator oxå hjälper det inte..

Kan man kanske åtgärda dessa problem så där på en kvart.. .. .. ? Csn skickar som bekant inga pengar denna månad..

Tacksam för svar!

Mvh o God Jul

Redigerat av Gäst
Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

ladda hem asio4all-drivisarna och se om det fungerar bättre.

Postat (redigerat)

Tack.. testar...

=)

Men om inte detta skulle hjälpa.. och i vilket fall som helst så står frågan kvar.. ska ju handla ändå...

Redigerat av Gäst
Postat

hmmm.. hjälpte inge vidare... hjälpte mot knastret men något är fortfarande som de inte ska...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.