Jump to content
Annons

Mixerbord?


wicked_s

Recommended Posts

Vad ska man köpa för mixerbord egentligen? Vill investera i något som man även kan använda i en lite större studio, fast inte lägga ut en förmögenhet... (som man alltid vill ha det). Har sett att ni tippsat om pyttesmå billigare mixrar, fast finns det något prisvärt större bord, några tipps, rekomendationer? Ska man köpa begagnat? Spelar metal, fast även en del blues, rock och lite jazz. Använder i nuläget Cubase SX. Hatar att sitta och ratta på "reglagen" med musen... vill ha något "äkta" att ta i så att säga... läst lite om Steinberg Houston, kan det vara något alternativ? Någon som provat denna?

/Patrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena wicked...

DEt är alltid problem med o fixa bra grejer till rätt pris... om du vill ratta ljudet på ditt mixerbord och ha Cubase SX som sequencer så måste dit ljudkort oxo klara av lika många ut och ingångar som du vill få ut på bordet...

Houston är inget mixerbord utan bara en kontrollyta till Cubase/Nuendo... jag gillar inte houston, den känns väldigt plastig.. men "smaken är..."...

Mackie har en del shysst amixerbord till hyfsade priser.. och dom brukar man oxo kunna få tag på ganska billigt begagnat...

Link to comment
Dela på andra sajter

gzede (oregistrerad)

jag skulle ju kika på behringers digitalbord. har inte använt det själv men funkar det bara som utlovat så är det ju en mångsidig liten sak till studion. du får ju inte riktigt analogt då, som du kanske ville ha.. i och för sig.

isåfall skulle jag nog kolla på t ex Allen & Heath wz 16:2 t ex som har bra mikpreampar och en mycket trevlig eq att leka med. (eq:n piskar både mackie och behringer).

Men som sagt, på ett UNGEFÄR, vad ligger budgeten?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle ju kika på behringers digitalbord. har inte använt det själv men funkar det bara som utlovat så är det ju en mångsidig liten sak till studion. du får ju inte riktigt analogt då, som du kanske ville ha.. i och för sig.

isåfall skulle jag nog kolla på t ex Allen & Heath wz 16:2 t ex som har bra mikpreampar och en mycket trevlig eq att leka med. (eq:n piskar både mackie och behringer).

Men som sagt, på ett UNGEFÄR, vad ligger budgeten?

Allen & Heath bordet verkade rätt nice, kollade runt lite på nätet om det. Budgeten, så prisvärt och billigt som möjligt (som alltid).. max 20.000 kronor, borde väl gå att hitta något begagnat bord för den slanten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...