Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som har koll på bra ställen/deal att ladda upp egen musik till iTunes.

Såg zimbalam och verkar bra ?

Annons
Postat
Nån som har koll på bra ställen/deal att ladda upp egen musik till iTunes.

Såg zimbalam och verkar bra ?

RecordUnion

CD Baby

hmmm, och nån mer...Ditto Music tror jag...

Ingen koll på Zimbalam. Verkar nytt?

Postat

Måste man inte starta egen label och fixa ISRC koder för uppladdning till iTunes, eller har man hoppat sånt ?????

/Novis

Postat

Om du lägger upp något på tunecore.com så hamnar det på iTunes.

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag har gjort en release genom Zimbalam och det har fungerat bra förutom att det lovar att släppa på Spotify vilket de inte gjort.

Deras avtal med Spotify är inte klart till 100% än verkar det som. Vilket borde gå under falsk marknadsföring.

Men vaffan, billigt var det (engångs avgift på 19.99 euro) och det hamnade på iTunes, amazon, nokia music store, play, emusic osv.

Tunecore blir ju lite dyrare eftersom dom har en årsavgift. Ditto Music testar jag nu enbart för Spotify release (kostar 2£ / månad).

RecordUnion kanske man ska passa sig lite för eftersom det verkar som man skriver bort en del av rättigheterna där. Eller har jag fattat fel?

Redigerat av slinkan
Postat
Måste man inte starta egen label och fixa ISRC koder för uppladdning till iTunes, eller har man hoppat sånt ?????

/Novis

Tror att tunecore, ditto, zim, cdbaby osv hjälper dig med koderna mot en avgift. Om du ska gå direkt till iTunes så måste du ha eget bolag, och ett stort sådant numera... Men tror inte det behövs om du går via dessa tjänster. Eller har jag fel?

Förresten, dessa mellanhänder... Kollar de "kvaliteten" överhuvudtaget? Om jag bestämmer mig för att ge ut min gammelmormors hostning på 10 sekunder, kan jag göra det då? Extremt exempel, jag vet...

Postat

/Novis

På Ditto Music får man betala för ISRC kod. Hos de övriga ingår det i "grundpaketet".

Du behöver inte ha en egen label heller.

Postat (redigerat)
Tror att tunecore, ditto, zim, cdbaby osv hjälper dig med koderna mot en avgift. Om du ska gå direkt till iTunes så måste du ha eget bolag, och ett stort sådant numera... Men tror inte det behövs om du går via dessa tjänster. Eller har jag fel?

Förresten, dessa mellanhänder... Kollar de "kvaliteten" överhuvudtaget? Om jag bestämmer mig för att ge ut min gammelmormors hostning på 10 sekunder, kan jag göra det då? Extremt exempel, jag vet...

Har också funderat över det. Det kan ju lätt bli fel i kodningen när man skickar runt och konverterar ljudfiler till höger och vänster.

Då ligger man där på iTunes och hela världen är funderar över varför man släppt en sprakande matta av oljud.

Servicen på Zimbalam är ganska värdelös kan jag även tillägga. Dom svarar KNAPPT på mail och när dom svarar är det på otroligt dålig engelska med fransk brytning.

Redigerat av slinkan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.