Jump to content
Annons

cubase 4 pluggar


Promille

Recommended Posts

Annons
finns det nå liknande cubase 4 pluggar här ute?

de jag mest är intresserad av är alla presets för dom är kanon

i cubase..

dom kan kosta en slant eller vara gratis det spelar ingen roll..

Förstår faktiskt inte riktigt vad du är ute efter 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Alltså om du är ute efter pluggar för att kunna använda presets så kommer du aldrig att lära dig själv använda pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det nå liknande cubase 4 pluggar här ute?

de jag mest är intresserad av är alla presets för dom är kanon

i cubase..

dom kan kosta en slant eller vara gratis det spelar ingen roll..

Nu är jag inte riktigt med, du kommer ju inte att kunna använda samma presets till en annan plugg. Var det så du tänkte?

Du kan inte köra cubase pluggarna i något annat program.

Tidigare har iofs en del "crackers" lyckats få ut cubase egna pluggar så att de går att köra i andra program, men det lär inte hjälpa nu eftersom Cubase 4 är det enda VST3 kompatibla värdprogrammet än så länge.

Men om du nu redan har cubase så har du ju också redan pluggarna, eller?

Det finns annars många tillverkare av pluggar (gratis och kommersiella) som har skickar med presets.

Presets till just EQ och kompressor är dock ofta rätt onödigt. EQ:n måste ju i princip alltid anpassas till den specifika källan (vad du vill fixa), och en kompressor i förhållande till ingånde volym (samt i övrigt också så klart).

På reverb, chorus och liknande är det ofta mer meningsfullt, men funkar det ett preset för dig så gör det ju det.

Förr var jag mer petig med att följa teorin (som jag har bra koll på), men nu drar jag bara runt lite tills det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Många bra pluggar har användbara presets. Vad är det du är ute efter mer specifikt?

Hur kan du säga så?

Det beror ju helt och hållet på hur signalen ser ut som du skickar genom pluggen.. 😆

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Bra presets för vad då? Återigen så är presets allt som oftast värdelösa eftersom det beror på materialet och vad man vill göra. Då gör inga presets någon nytta alls. Lär dig istället använda pluggar och lär dig t ex vid vilka riktlinjer en EQ fungerar vid olika hz för olika instrument. Det har du mer nytta av än presets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...