Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Hejsan! Jag har köppt en tl audio 5050 2 men det är ingen input mätare som visar hur mycket input gain det är. Ska man ställa input på 0 då och output så det inte visar +6 eller +12 db på output mätaren?

jag fick tydligen det sista exemplaret från thomann idag för dom har slutat säljas på hemsidan nu :rolleyes:

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=1...mp;artno=120145

Mvh marcus

Det bör vara såhär: Om du ställer output på 0, och inte har igång kompressorn borde det inte bli någon mer förstärkning än vad själva preampen ger, du kan därför se på output-mätaren hur mycket stark signalen från preampen blir å på så sätt ställa nivån på input-ratten. Oftast sitter röret innan output-steget så det kan även vara så att du får mer rörkaraktär om du drar på mer kräm på input och sedan drar ner output än tvärtom...

Postat
Det bör vara såhär: Om du ställer output på 0, och inte har igång kompressorn borde det inte bli någon mer förstärkning än vad själva preampen ger, du kan därför se på output-mätaren hur mycket stark signalen från preampen blir å på så sätt ställa nivån på input-ratten. Oftast sitter röret innan output-steget så det kan även vara så att du får mer rörkaraktär om du drar på mer kräm på input och sedan drar ner output än tvärtom...

Okey tack då vet jag :rolleyes:

Postat

Kan bara säga att köp inte saker från musikbörsen preampen där går på 6000 jag fick min för 3000kr på thomann.de fast dom har slutat sälja den nu

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.