Jump to content
Annons

m-audio audiophile 2496 luktar brännt!

Recommended Posts

baloo (oregistrerad)
Postat

hallå alla!

Som nybörjare har jag skaffat audiophile 2496 som jag har hört ska vara bra för nybörjare. Jag stoppde in det på en aldrig använd pci plats, installerade drivrutinerna, tog en dusch, kom tillbaka kände att det luktade brännt i hela rummet och att det kom ifrån burken!..

han aldrig selecta det som första ljudkort, så jag han aldrig få ljud ur det, men däremot såg jag i ett M-audio Delta kontroll panelen att det kom signaler ifrån det.. ( att det inte kom ljud ur det kan iof ha och göra med att jag inte hadde kopplat hörlurarna till det nya kortet...😉😆)

hur som helst så har jag hört att det kan vara pci platsen som bränner in kretsarna.. är det nått som har hänt er?

tänkte också på att det skulle kunna vart damm i pci porten eftersom de aldrig vart använd som har "antänt" dammet eller vad man ska säga..

vad tycker ni att jag ska göra? stoppa in det igen eller inte? etrad musik där jag köpte det på har stängt idag, söndag.. så därför hoppas jag på svar i detta forum..

mvh//baloo

Annons
Postat

Det låter skumt det här. Att pci-platsen skulle "bränna in" kretsarna är helt befängt - det stämmer helt enkelt inte. Däremot kan det lukta lite om ny elektronik, men definitivt inte bränt. Dessutom behöver det ju inte vara ljudkortet som har brunnit upp, det kan lika gärna vara något annat.

Jag skulle göra så här: prova om kortet fungerar. Om det fungerar är nog allt ok, om inte ska du lämna tillbaka det, och därvid säga det brann upp när du satte in det. Dessutom måste du kolla om du ser något konstigt inne i datorn, t ex en bränd krets.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.