Jump to content
Annons

MBP Juni 2009 Leopard


tAUG

Recommended Posts

Jag har läst ganska mycket om olika buggar och problem med just uppdateringen till SL (SnowLeopard), men då har det varit olika datorer med olika operativ och versioner. Så nu vill jag helt enkelt höra med er som gjorde som jag - köpte en MBP precis innan SL-lanceringen och hann greja så att en uppdatering var mer aktuellt än en nyinstallation, hur gick det? Buggar/Problem?

Är det bättre att dra en säkerhetskopia, rensa om skiten och göra en helt ny installation eller funkar det med själva uppdateringen?

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SL fungerar bra i sig självt, men du ska kolla upp att programmen du är beroende av fungerar - innan du uppgraderar.

Jag körde uppgradering på min hemma-MBP och ren installation på min jobb-MBP. Ingen direkt skillnad.

Förutom att mitt Cubase Studio 4 inte längre kan installeras. Men jag klarar mig på mina Record, Reason, Logic 9 och Live 7 som fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

SL fungerar bra i sig självt, men du ska kolla upp att programmen du är beroende av fungerar - innan du uppgraderar.

Jag körde uppgradering på min hemma-MBP och ren installation på min jobb-MBP. Ingen direkt skillnad.

Förutom att mitt Cubase Studio 4 inte längre kan installeras. Men jag klarar mig på mina Record, Reason, Logic 9 och Live 7 som fungerar.

När du är i ett dokument och skrollar, och du drar 3 fingrar nedåt eller uppåt; skrollar du då hela sidan upp/ner? Den funktionen fungerar för mig men inte polaren som nyss köpte en likadan (fast med SL).

Link to comment
Dela på andra sajter

och du drar 3 fingrar nedåt eller uppåt

Normal scroll görs med 2 fingrar.

Sidsvepningar görs med 3 fingrar - men det är inte alla program som nyttjar denna funktion i styrplattan. Förhandsvisning gör det såklart (även i 10.6) men Word gör det inte.

Så har du och din polare öppnat samma dokument i Förhandsvisning?

EDIT: Förresten, nu fungerar Cubase också. Installera nya versionen av eLC först. Pro Tools fungerar ännu inte, men det är väl iofs väntat.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Normal scroll görs med 2 fingrar.

Sidsvepningar görs med 3 fingrar - men det är inte alla program som nyttjar denna funktion i styrplattan. Förhandsvisning gör det såklart (även i 10.6) men Word gör det inte.

Så har du och din polare öppnat samma dokument i Förhandsvisning?

Jo normal scroll görs med 2 fingrar och sidsvepningar med 3. Men om jag, nu här med min mbp, drar 3 fingrar uppåt eller nedåt så kommer jag hela vägen ner/upp på sidan - och det fungerar till så gott som alla dokument/hemsidor.

Är det inte så för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med Firefox - ja.

Med Safari - nej.

Bägge webbläsarna tolkar sidsvepningar åt vänster/höger som bakåt/framåt-knapparna i sidhistoriken.

Okej, jag får köra min uppdatering imorn eller så och se huruvida det funkar efteråt.

Tack för hjälpen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...