Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Hade tänkt införskaffa mig en mac eftersom min pc har snart gjort sitt. Jag har kollat in den billigare imac:en men har ett ljudkort (e-mu 1820) som kopplas via pci.

Undrar om de finns ngn lösning till detta, typ en pci/usb konverterare? Om inte vad tycker ni jag ska sattsa på:

skrota e-mu kortet och köpa ett usb kort. eller köpa en begagnad mac pro?

gärna några tips om mac pro, vilken årsmodell man ska undvik etc.

Tack!

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Hejsan. Hade tänkt införskaffa mig en mac eftersom min pc har snart gjort sitt. Jag har kollat in den billigare imac:en men har ett ljudkort (e-mu 1820) som kopplas via pci.

Undrar om de finns ngn lösning till detta, typ en pci/usb konverterare? Om inte vad tycker ni jag ska sattsa på:

skrota e-mu kortet och köpa ett usb kort. eller köpa en begagnad mac pro?

gärna några tips om mac pro, vilken årsmodell man ska undvik etc.

Tack!

Jag rekommenderar att du väntar in nästa iMac modell som lär släppas relativt snart då till ett klart bättre pris (och med ännu bättre prestanda) än nuvarande iMacs p.g.a. dollarraset. Rekommenderar också att du köper ett nytt kort helst med Firewire.

Postat
Jag rekommenderar att du väntar in nästa iMac modell som lär släppas relativt snart då till ett klart bättre pris (och med ännu bättre prestanda) än nuvarande iMacs p.g.a. dollarraset. Rekommenderar också att du köper ett nytt kort helst med Firewire.

tack för tipset.

Är det någon skillnad på firewire/usb ljudkort gemfört med ett sådant pci jag redan har?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.