Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Söker en 2-kanalig mickpreamp som ger så mycket ljudkvalité som möjligt för pengarna utan onödiga mixer-funktioner (ex compression eller EQ de-esser etc) man lika gärna (och bättre) kan fixa i ett mjukvaruprogram senare. Kommer spela in akustisk gitarr i stereo med mikrofonerna SE Electronics S4 samt Line Audio CM3.

Prisklass under 3500 kr.

Tack för hjälpen =)

Annons
Postat
Söker en 2-kanalig mickpreamp som ger så mycket ljudkvalité som möjligt för pengarna utan onödiga mixer-funktioner (ex compression eller EQ de-esser etc) man lika gärna (och bättre) kan fixa i ett mjukvaruprogram senare. Kommer spela in akustisk gitarr i stereo med mikrofonerna SE Electronics S4 samt Line Audio CM3.

Prisklass under 3500 kr.

Tack för hjälpen =)

Line Audio Design 2MP kanske skulle vara något för dig?

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)
Absolut! Den är verkligen bra för pengarna och med ett listpris på 3000:-, så funkar den med budgeten också. :rolleyes:

Håll i hatten för nu slänger jag in en härlig fråga; jag kör ju med mbox som sagt, kan jag byta ljudkortet och bara köra vidare med mitt protools? Det där line audio 8-kanaliga tänkte jag på. Frågan alltså, kan jag koppla in vilket ljudkort som helst utan att måsta installera och hålla på i datorn? Jösses att jag inte lärt mig det än. Får jag pluspoäng för att jag riskerar att göra bort mig fullständigt?

Kom på att det går nog inte nä...

Ha ha! Ja jävlar. Ridå. Rött kort. Utvisning.

Redigerat av karut4
Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Håll i hatten för nu slänger jag in en härlig fråga; jag kör ju med mbox som sagt, kan jag byta ljudkortet och bara köra vidare med mitt protools? Det där line audio 8-kanaliga tänkte jag på. Frågan alltså, kan jag koppla in vilket ljudkort som helst utan att måsta installera och hålla på i datorn? Jösses att jag inte lärt mig det än. Får jag pluspoäng för att jag riskerar att göra bort mig fullständigt?

Kom på att det går nog inte nä...

Ha ha! Ja jävlar. Ridå. Rött kort. Utvisning.

Den frågan har inget i den här tråden att göra... :rolleyes:

Postat
kan jag byta ljudkortet och bara köra vidare med mitt protools? Det där line audio 8-kanaliga tänkte jag på.

Det är inget ljudkort, det är en mikpreamp.

Du kan använda Line Audios mikpreamps och lajna till Mboxen, istället för Mboxens inbyggda preamp. Men då din Mbox inte har 8 ingångar så...

Postat
Det är inget ljudkort, det är en mikpreamp.

Du kan använda Line Audios mikpreamps och lajna till Mboxen, istället för Mboxens inbyggda preamp. Men då din Mbox inte har 8 ingångar så...

Så sant. Jag var låångt ute och cyklade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.