Gäst Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Hej! Jag håller på med en låt men jag tycker man blir så lyssningstrött av den... Jag bifogar ett utkast.. _ljudfil_test_otippad_.mp3 Är det något lurt i soundet? eller är det bara hos mig
DieHard (oregistrerad) Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Och vad är det som är lurt? Du får nog förklara dig bättre vad du menar.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Jag tycker det låter rätt ok faktiskt. Men jag hade nog komprimerat trummorna något hårdare.
Anders F Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 Med lite mixning så kan det nog bli OK, även om jag inte va överfötjust i gitarrsoundet. Men det kanske passar skitbra sen med sången, så det är svårt att säga. MVH Anders
slejnard Postat 9 september 2009 Postat 9 september 2009 (redigerat) Är det något lurt i soundet? eller är det bara hos mig Beror på vad du vill låta som. Låter väldigt bra men nånting hör jag som skär igenom...kanske aningens för "vässad" gitarr. 🙂 edit: och hi-hat är åxå lite vass. Redigerat 9 september 2009 av slejnard
desvaenger Postat 18 september 2009 Postat 18 september 2009 Menar du att det låter odefinierat? Jag tycker du ska skära hårdare på det mesta med HPF. Många instrument ligger dessutom i samma frekvensregister. Försök skära bort onödig energi på olika punkter på instrumenten med EQ så dom inte krockar, men försök lämna kvar dom bästa bitarna. Men över lag låter det rätt OK, tungt och gott. Kanske att trummorna låter lite mesigt, men jag vet ej hur du vill ha det? Paralellkomprimera trummorna?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.