Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har en simpel hemmastudio bestående av en Macbook och en Mbox mini 2 som består av 1 mic input samt 2 st line/DI inputs.

Som ni vet så måste mboxen vara inkopplad i datorn för att protools ska starta.

Problemet är att jag är i behov av att kunna använda mig av fler tracks på separata ingångar.

Är det möjligt? Vilket mixerbord är värt att satsa på och hur ska jag bära mig åt för att för att lyckas med detta?

/ william

Annons
Postat
Tjena!

Har en simpel hemmastudio bestående av en Macbook och en Mbox mini 2 som består av 1 mic input samt 2 st line/DI inputs.

Som ni vet så måste mboxen vara inkopplad i datorn för att protools ska starta.

Problemet är att jag är i behov av att kunna använda mig av fler tracks på separata ingångar.

Är det möjligt? Vilket mixerbord är värt att satsa på och hur ska jag bära mig åt för att för att lyckas med detta?

/ william

Om du vill spela in flera spår än 2 samtidigt på seperata spår med m-box mini så är det ganska så kört, ingen mixer kommer hjäpa dig med det.

Annars som du nog redan vet så kan du spela in upp till 48 spår i pt men du kan bara spela in max två i taget upp till 48 om du änvänder m-box mini.

Med mixer och mbox-mini så kan du fortfarande bara spela in på två spår eftersom m-box mini bara kan spela in 2 spår samtidigt. Mem det du kan göra med en mixer är att mixa alla alla ingångar på mixerbordet, så många ingångar som mixern har, till stereo ut och spela in det genom m-box minins ingångar och få ett stereospår där alla ljudkällor är sammansmälta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.