Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har sĂ„ Ă€ntligen fĂ„tt hem mitt exemplar av reason och satte mig ner med programvaran. Efter mĂ„nga om och men (dĂ„ min dator kommer ifrĂ„n kanada 🙂 ) fick jag Ă€ntligen igĂ„ng reason. Men nĂ€r jag kĂ€nde för att koppla ihop Matrix med Subtraktor kom inget ljud. MĂ„nga sladdar och mycket svordomar senare valde jag att lĂ€gga ner det projektet (och gjorde 2 nya lĂ„tar 🙁 )

Skulle nÄgon kunna förklara hur man fÄr ljud ur denna koppling ?

Annons
Postat (redigerat)

1. Skapa en Subtractor

2. Skapa en Matrix

Klart. Om de Àr skapade i den ordningen blir Matrixen automatiskt kopplad för triggning av toner pÄ Subtractorn.

VÀnd pÄ racket och kolla om en gul sladd gÄr frÄn:

Matrix: Gate Cv ---------------> Subtractor: Sequencer Control: Gate

Nu bör det funka. Glöm inte att rita Gate-nivÄer (dvs de staplar som Àr under tonstrecken). De stÄr för volymen (eller snarare velocityn) för de toner som Matrixen ska spela. (Tog ett tag innan jag fattade det sjÀlv).

Redigerat av MusicNixon
Postat

Tack, och det Àr sÄ jag gjort. Kopplat subtraktorn till matrix. Men inget ljud kommer nÀr jag gjort toner. Det Àr det som kÀnns lustigt.

Postat
Tack, och det Àr sÄ jag gjort. Kopplat subtraktorn till matrix. Men inget ljud kommer nÀr jag gjort toner. Det Àr det som kÀnns lustigt.

lÀgg upp rsn-filen sÄ man fÄr kolla dÄ.

Postat

Fick du nÄn ordning pÄ Matrixen? Satte du in gate-vÀrdena? (staplarna).

matrix.jpg

Jag förutsÀtter att det funkar i övrigt... och att Subtractorn Àr inkopplad i mixern. (FörlÄt den dumma frÄgan).

Som sagt, lÀgg upp .rsn-filen om det fortfarande inte fungerar.

Postat (redigerat)

Har nog inte satt in gate vÀrdena, kom förövrigt hem för inte sÄ lÀnge sen ifrÄn en noise fest heller. SÄ jag har inte riktigt orkat titta nogrannare pÄ det det. FÄr klura ut det lite snabbt pÄ bussen imorgon (nÀsta reason-tripp med laptop) :rolleyes: .

Och fÄr jag inte det att fungera denna gÄng sÄ lÀgger jag upp filen (och kÀnner amatörvarningarna komma haglandes).

/Leere

Edit: Smilegubbarna tog över...

Redigerat av leere
  • 3 veckor senare...
Postat

NU 😎 fick jag det att fungera, det tog ett tag att fatta hur man kopplar, men nu skall det bli melodiöst oljud av det ialla fall 😛

Tack för den hjÀlp ni gav...

//Leere

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.