Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

När jag sitter och gör musik i Ableton Live så blir alltid volymen väldigt låg när jag sen exporterar den för att sen kika på ljudfilen i WaveLab. Jag har pluggen iZotope Ozone, skitbra plugg. Ibland använder jag Ozone på varje kanal i produktionen men det blir inte bra ändå ..

Nu behöver jag lite råd kring hurvida jag kan lösa detta. Börjar bli lite tråkigt eftersom man alltid får lägga på en Leveler Multi i WaveLab. Vilket i vissa fall resulterar i kass kvalité.

Hjälp!

Annons
Postat
Hej!

När jag sitter och gör musik i Ableton Live så blir alltid volymen väldigt låg när jag sen exporterar den för att sen kika på ljudfilen i WaveLab. Jag har pluggen iZotope Ozone, skitbra plugg. Ibland använder jag Ozone på varje kanal i produktionen men det blir inte bra ändå ..

Nu behöver jag lite råd kring hurvida jag kan lösa detta. Börjar bli lite tråkigt eftersom man alltid får lägga på en Leveler Multi i WaveLab. Vilket i vissa fall resulterar i kass kvalité.

Hjälp!

1. EQ

2. Copressor

3. Limiter

På Master bussen sedan spräck inte nollan så det distar.

Sedan är det vanlig mix och mastring som tar tid att lära sig små rörelser på EQ och kompressor.

Postat

Inget blir ju bättre av att du lägger en ozone på varje kanal... Se till att mixen låter fett från början, sen på med en Waves L2:a på mastern, dra ner den vänstra regeln tills det börjar lysa lite rött, se till att den högra står på -0.2 dB, exportera, klart!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.