Jump to content
Annons

Någon som vill få sina låtar mixade?


Audio Engineer (oregistrerad)

Recommended Posts

Audio Engineer (oregistrerad)

Hej. Jag ser många frågar ang. mixning och att många vill gärna lära sig hur man gör "the basics". Det är mycket bra att ni vill lära er att göra det själva.

Men om ni nu inte "orkar" och vill lägga mer tid på det kreativa och skapandet samt vill gärna att någon med en utbildning och med många års erfarenhet inom det området ska ta över grovjobbet så är det bara att kontakta mig 😄 Ha det gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Så fattiga kan ni väl inte vara att ni inte har råd lägga ihop till en en summa. Eller bara ett försök till att få gratismixning? Det är väl inte för mycket begärt att betala för ett bra utfört arbete? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fattiga kan ni väl inte vara att ni inte har råd lägga ihop till en en summa. Eller bara ett försök till att få gratismixning? Det är väl inte för mycket begärt att betala för ett bra utfört arbete? 😛

Snålvargar hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag förstår att man inte gärna vill betala någon som man inte känner eller som inte har någon renommé. Om man är beredd att betala vänder man sig nog gärna till någon som har mixat liknande musik eller som man vet kommer att tillföra det man är ute efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har man en hemsida med låtar som bevis så. I annat fall kan ju göra som Gizmozis gör här på forumet: första låten gratis som smakprov. Det kan man ju alltid begära innan man öppnar lädret.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Jovisst men då kanske man ska ta och mixa själv istället. Varför ska man inte ta betalt om det är bra gjort? Man lägger ju ned tid och energi på det. Sen är det inget som säger att det behöver bli dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

tänkte mer som någon föregående skrev..

jag har ingen aning om vart denna killen ligger prestationsmässigt, kan ju bara va nån som gillar att mixa och då behövs inga pengar, slipper krav osv....

då är en sån lösning att man får testa en gång och sedan se vad som händer väldigt bra !

/simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Audio Engineer (oregistrerad)
Tja Audio Engineer !

Låter ju toppen !

problemet är vi är ett fattigt band som inte kan ge någon ersättning ...

hade du tänkt dig några summor eller bara för skoj skull?

/simon

Hej Simon. Jag hade tänkt en liten summa beroende på hur många låtar osv då jag är utbildad inom det och vill gärna komma in i den branschen professionellt. Men jag brukar göra så att jag mixar en låt gratis som smakprov och sedan om resultatet är önskvärt och jag blir ombedd att göra fler mixar så blir det för nån summa 😛 Det beror helt enkelt på hur ni hade tänkt att göra. Jag kan dock ta och lyssna på låtarna om ni har nån sida jag kan göra det på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Audio Engineer (oregistrerad)
Har man en hemsida med låtar som bevis så. I annat fall kan ju göra som Gizmozis gör här på forumet: första låten gratis som smakprov. Det kan man ju alltid begära innan man öppnar lädret.

Hej DieHard. Absolut. Det gör jag med. Det har man rätt till att begära. Jag förstår att folk inte vill betala för mix av någon man inte känner eller känner till. Men som du sa tidigare, det behöver absolut inte vara dyrt. Jag har gjort "för skoj skull" och gratis jobb för länge nu 😛 Och efter utbildningen vill man gärna komma ut i "arbetslivet" för att i slutändan handlar det ändå om att kunna betala räkningar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Absolut. Men tycker du ska skaffa dig en hemsida där folk kan höra vad du har gjort. Det är ju så viktigt att ha en idag och finns bara fördelar att ha en. Men som sagt var lycka till med att försöka leva på det också. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...