Jump to content
Annons

Bästa ljudkortet under 10.000:-


Night Prowler

Recommended Posts

Har ingen erfarenhet av duet. Jag är dock övertygad om att det är ett bra ljudkort. Apogee brukar inte göra dåliga saker. Är dock i den tron att man måste anpassa sakerna efter den mark man står på.

Har man en Mac ska man absolut gå Logic och har man en Laptop och små behov då det gäller ut och in ska man absolut gå duet. I alla fall tror jag så.

Använder själv en PC men jag tycker definitivt att mina kompisars logic är grymt. Dock är jag inte säker på att rekommendera Macprylar till alla.

Tycker förmodligen att det mesta i den ljudkortsklassen går på ett ut.

Det som är grymt är att det mesta är fantastiskt bra och då kan det vara ide att titta på kringutrustning. Inte minst bra spel och instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 137
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har ingen erfarenhet av duet. Jag är dock övertygad om att det är ett bra ljudkort. Apogee brukar inte göra dåliga saker. Är dock i den tron att man måste anpassa sakerna efter den mark man står på.

Har man en Mac ska man absolut gå Logic och har man en Laptop och små behov då det gäller ut och in ska man absolut gå duet. I alla fall tror jag så.

Använder själv en PC men jag tycker definitivt att mina kompisars logic är grymt. Dock är jag inte säker på att rekommendera Macprylar till alla.

Tycker förmodligen att det mesta i den ljudkortsklassen går på ett ut.

Det som är grymt är att det mesta är fantastiskt bra och då kan det vara ide att titta på kringutrustning. Inte minst bra spel och instrument.

Ja till min portabla studio är det klockrent. Inte optimalt när man vill spela in hela banduppsättningar dock. Men du har en jätteintressant poäng,

och det är att mycket i den ljudkortsklassen går på ett ut. Tror Duet ligger på 5500:- nu, ej säker, men i den prisklassen kommer man ju upp ur det absoluta

budgetsegmentet där det mesta kan låta lite grötigt. Men hur stor skillnad är det egentligen på korten i 5500-kronorsklassen? Vet någon om

det finns en större jämförelse någonstans? Jag kan bara jämföra med vad jag hört från M-Audio, PreSonus och liknande MB-märken i samma prisklass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar nog ganska mycket om kvaliten på omvandlare och jag har svårt att tro att Duet skulle vara annat än bra.

Själv har jag inte världens bästa öron men jag tror att jag hör mycket större skilnad på en preamp än en AD-omvandlare.

Å andra sidan finns det säkert värdelösa omvandlare som inte når Duet upp i fotsvetten. Har själv inte världens bästa ljudkort. Men för min del tror jag inte att jag skulle höra någon större skilnad där. Men om du vill kan vi göra ett test. Jag har M-audio Project Mix och du har Duet. Jag är övertygad om att dina omvandlare är bättre men jag är samtidigt i den tron att jag inte med säkerhet skulle kunna avgöra skilnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ny AD/DA (ljudkort) är nog den dyraste vägen att få bättre ljud. Det är så pass liten skillnad mellan ljudkorten att man som hemmastudiopulare inte behöver sova dåligt för att man har ett 2496 och inte en Apogee.

För min personliga del så låter ett M-Audio 2496 good enough, jag oroar mig inte för att det skulle låta grötigt.

Mina kunskaper sätter mer begränsningar än ljudkortet om man säger så.

I min signalkedja så har jag prioriterat högtalare.

Nästan pryl som står högt upp på önskelistan är en ny mick.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt första ljudkort var M-audio audiophile 192 mitt andra och nuvrande är M-audio Project Mix och det är oxå ett billigt och dåligt ljudkort.

Dock så rörde jag mig i prisintervallet för frågan. Om det var någonting jag märkte så var det inte skilnad på ljudkortet utan att det var resten.

Trode ett tag att preamps och mickar var allt. För egen del tycker jag att det gör större skilnad.

Men även jag har insett att det viktigaste är det som händer framför micken. Är det inte bra nog finns det ingenting som kan rädda.

Tycker dock att det är kul att köpa nya grejjer även om akustiken förmodligen är viktigare än det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar nog ganska mycket om kvaliten på omvandlare och jag har svårt att tro att Duet skulle vara annat än bra.

Själv har jag inte världens bästa öron men jag tror att jag hör mycket större skilnad på en preamp än en AD-omvandlare.

Å andra sidan finns det säkert värdelösa omvandlare som inte når Duet upp i fotsvetten. Har själv inte världens bästa ljudkort. Men för min del tror jag inte att jag skulle höra någon större skilnad där. Men om du vill kan vi göra ett test. Jag har M-audio Project Mix och du har Duet. Jag är övertygad om att dina omvandlare är bättre men jag är samtidigt i den tron att jag inte med säkerhet skulle kunna avgöra skilnaden.

Ja precis. Omvandlarna är ju en stor del i kortet. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte är 100% säker på att jag skulle höra skillnad på

Dueten och de övriga korten i samma klass. Eller jo, skillnad skulle man nog höra, men inte vilket som var "bra" eller "dåligt". Bara skillnad helt enkelt.

Men absolut, ett test vore kul 😄

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Ny AD/DA (ljudkort) är nog den dyraste vägen att få bättre ljud. Det är så pass liten skillnad mellan ljudkorten att man som hemmastudiopulare inte behöver sova dåligt för att man har ett 2496 och inte en Apogee.

För min personliga del så låter ett M-Audio 2496 good enough, jag oroar mig inte för att det skulle låta grötigt.

Mina kunskaper sätter mer begränsningar än ljudkortet om man säger så.

I min signalkedja så har jag prioriterat högtalare.

Nästan pryl som står högt upp på önskelistan är en ny mick.

Ytterligare en klockren poäng. Som hemmastudiopulare (underbart ord) behöver man faktiskt inte oroa sig för att det inte låter

"bra nog", trots att det är apkul att ständigt jaga ett "bättre" ljud. Halva grejen liksom. Fast ekvationen är svår. Alla börjar vi ju

i olika ändar när vi ska uppgradera ljudet i studion. Bättre monitorer, lurar, ljudkort, kablar, mickar, inspelningsutrymme etc. Jag

har själv funderat gränslöst mycket över vad som vore nästa naturliga uppgradering i min egen studio. Kom faktiskt fram till

att det var en ny gitarr som behövdes. Och då handlade det bara om att förbättra min egen del i det hela, själva spelandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en klockren poäng. Som hemmastudiopulare (underbart ord) behöver man faktiskt inte oroa sig för att det inte låter

"bra nog", trots att det är apkul att ständigt jaga ett "bättre" ljud. Halva grejen liksom. Fast ekvationen är svår. Alla börjar vi ju

i olika ändar när vi ska uppgradera ljudet i studion. Bättre monitorer, lurar, ljudkort, kablar, mickar, inspelningsutrymme etc. Jag

har själv funderat gränslöst mycket över vad som vore nästa naturliga uppgradering i min egen studio. Kom faktiskt fram till

att det var en ny gitarr som behövdes. Och då handlade det bara om att förbättra min egen del i det hela, själva spelandet.

Jag har gjort så pass bra uppgraderingar av min studio, att det snart är nära nog meningslöst att göra mer (jo - faktiskt...). Nåja - jag kommer antagligen att skaffa någon mer färgande preamp som komplement, eftersom de jag har nu är huvudsakligen transparenta eller bara milt färgande (från True Systems, Benchmark, RME och Aphex). Kanske blir det en TK Audio DP1, som verkar spännande med sina många möjligheter - och annars kanske en Neve Portico eller kanske Audient Mico. Testade också en Summit ECS-410 i veckan och blev väldigt sugen på den, men den ligger i en lite annan prisklass... 😄 Vi får se vad det blir i slutänden...

Det som slår mig är att många uppgraderar sin lyssning sist av allt, något som jag faktiskt är helt oförstående för. Alla beslut man tar både vid inspelning och vid mix, kommer ju ofelbart att färgas av hur bra/dålig lyssning man har. Om man inte hör alla detaljer ordentligt, så kommer man att göra fel som man ångrar när man så småningom skaffar bättre lyssning, så det bästa skulle egentligen vara att börja i den änden, trots att monitorer kanske känns "tråkigare" att köpa än annat... Då får man ju bästa nyttan av alla andra uppgraderingar direkt också. Med dålig lyssning kommer man knappt att höra skillnad mellan en kass datormikrofon och en Neumann - men med bra lyssning, så riktigt skär skillnaden i öronen. Det är alltså ofta lyssningen som gör att folk ibland tycker att det är väldigt liten skillnad mellan vissa prylar.

Om ett par veckor kommer jag att vara gräsänkling under en veckas tid (min sambo åker på spa med whiplash-föreningen hon är med i), så då ska jag försöka hinna göra lite tester av ett par olika omvandlare (inledningsvis bara de jag har tillgång till omedelbart; Benchmark ADC1 och DAC1, RME ADI-8 DS och Behringer ADA8000, den sista införskaffad just för testets skull...) och test av några olika kablar (har skaffat ett gäng olika signalkablar under en tid i syfte att göra tester - och kommer att löda ihop några som är köpta i lösvikt). Denna första omgång tester kommer mest att vara för att jag ska kunna utvärdera och komma fram till hur jag ska göra testerna på enklaste sätt, så att de är exakt repeterbara när jag kan låna andra prylar efter hand - men förhoppningsvis kan de visa en del...

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Om ett par veckor kommer jag att vara gräsänkling under en veckas tid (min sambo åker på spa med whiplash-föreningen hon är med i), så då ska jag försöka hinna göra lite tester av ett par olika omvandlare (inledningsvis bara de jag har tillgång till omedelbart; Benchmark ADC1 och DAC1, RME ADI-8 DS och Behringer ADA8000, den sista införskaffad just för testets skull...) och test av några olika kablar (har skaffat ett gäng olika signalkablar under en tid i syfte att göra tester - och kommer att löda ihop några som är köpta i lösvikt). Denna första omgång tester kommer mest att vara för att jag ska kunna utvärdera och komma fram till hur jag ska göra testerna på enklaste sätt, så att de är exakt repeterbara när jag kan låna andra prylar efter hand - men förhoppningsvis kan de visa en del...

ooo ska bli ytterst intressant att följa och se vad för resultat det ger! mycket bra idé tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort så pass bra uppgraderingar av min studio, att det snart är nära nog meningslöst att göra mer (jo - faktiskt...). Nåja - jag kommer antagligen att skaffa någon mer färgande preamp som komplement, eftersom de jag har nu är huvudsakligen transparenta eller bara milt färgande (från True Systems, Benchmark, RME och Aphex). Kanske blir det en TK Audio DP1, som verkar spännande med sina många möjligheter - och annars kanske en Neve Portico eller kanske Audient Mico. Testade också en Summit ECS-410 i veckan och blev väldigt sugen på den, men den ligger i en lite annan prisklass... 😳 Vi får se vad det blir i slutänden...

Det som slår mig är att många uppgraderar sin lyssning sist av allt, något som jag faktiskt är helt oförstående för. Alla beslut man tar både vid inspelning och vid mix, kommer ju ofelbart att färgas av hur bra/dålig lyssning man har. Om man inte hör alla detaljer ordentligt, så kommer man att göra fel som man ångrar när man så småningom skaffar bättre lyssning, så det bästa skulle egentligen vara att börja i den änden, trots att monitorer kanske känns "tråkigare" att köpa än annat... Då får man ju bästa nyttan av alla andra uppgraderingar direkt också. Med dålig lyssning kommer man knappt att höra skillnad mellan en kass datormikrofon och en Neumann - men med bra lyssning, så riktigt skär skillnaden i öronen. Det är alltså ofta lyssningen som gör att folk ibland tycker att det är väldigt liten skillnad mellan vissa prylar.

Om ett par veckor kommer jag att vara gräsänkling under en veckas tid (min sambo åker på spa med whiplash-föreningen hon är med i), så då ska jag försöka hinna göra lite tester av ett par olika omvandlare (inledningsvis bara de jag har tillgång till omedelbart; Benchmark ADC1 och DAC1, RME ADI-8 DS och Behringer ADA8000, den sista införskaffad just för testets skull...) och test av några olika kablar (har skaffat ett gäng olika signalkablar under en tid i syfte att göra tester - och kommer att löda ihop några som är köpta i lösvikt). Denna första omgång tester kommer mest att vara för att jag ska kunna utvärdera och komma fram till hur jag ska göra testerna på enklaste sätt, så att de är exakt repeterbara när jag kan låna andra prylar efter hand - men förhoppningsvis kan de visa en del...

Låter grymt spännande, ser fram emot att läsa om det! Haha, på tal om det du skriver om lyssning, jag minns

när jag lånade min trummis Ultimate Ears-lurar första gången och lyssnade på vad jag åstadkommit i min studio

då jag för tillfället endast hade ett par Koss Porta Pro eller datorns egna högtalare att välja mellan.

Helt plötsligt hörde jag precis allt slarv jag gjort, både när jag spelade in och när jag lagt eq på skiten. Lyssningen gör

EN VÄRLD av skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag insett att jag kommer inte att ha ett perfekt ljud i lyssningen.

För mig vore det dock allt att ha ett bra inspelningsljud. Det har jag inte heller. Jag är sångare men det spelar ingen roll vilka mickar jag köper. En Neumann kommer alltid att låta dåligt om inte rummet är bra.

Det tog ett tag men dom bästa mickarna låter inte bra hos mig. Däremot fungerar Shure SM57 och SM7.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
de jag har nu är huvudsakligen transparenta eller bara milt färgande (från True Systems, Benchmark, RME och Aphex). Kanske blir det en TK Audio DP1, som verkar spännande med sina många möjligheter - och annars kanske en Neve Portico eller kanske Audient Mico. Testade också en Summit ECS-410 i veckan och blev väldigt sugen på den, men den ligger i en lite annan prisklass... 😳 Vi får se vad det blir i slutänden...

Den som har mest studioprylar när han dör vinner. Och inte svårt lista ut vem det blir. 😄

Det som slår mig är att många uppgraderar sin lyssning sist av allt, något som jag faktiskt är helt oförstående för. Alla beslut man tar både vid inspelning och vid mix, kommer ju ofelbart att färgas av hur bra/dålig lyssning man har. Om man inte hör alla detaljer ordentligt, så kommer man att göra fel som man ångrar när man så småningom skaffar bättre lyssning, så det bästa skulle egentligen vara att börja i den änden, trots att monitorer kanske känns "tråkigare" att köpa än annat... Då får man ju bästa nyttan av alla andra uppgraderingar direkt också. Med dålig lyssning kommer man knappt att höra skillnad mellan en kass datormikrofon och en Neumann - men med bra lyssning, så riktigt skär skillnaden i öronen. Det är alltså ofta lyssningen som gör att folk ibland tycker att det är väldigt liten skillnad mellan vissa prylar.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt rum funkar jättebra vid inspelningar och det beror förmodligen på att det är väldigt mkt grejer i det. Spelar in allt möjligt. Allt från näsflöjt och sång till akugura och liten mikad levinförstärkare å cajontrumma. Ibland med SP B1 å ibland med sm57. Men visst...det är ju givet enorm skillnad mot pro-inspelningar man jämför med. Jämför man däremot med min tascam 234 som jag körde med för 20 år sen så är jag på skivstatus nu.. 😳

Men allt är relativt och jag är inte ute efter allt för flashiga ljud.

Jajust det...ljudkort var det ja. Har ett M-audio1010LT...

edit: tillägger att jag är hemmapulare så.

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Den som har mest studioprylar när han dör vinner. Och inte svårt lista ut vem det blir. 😎

Förstår inte hur du menar nu...? 😄

Det hade kanske inte suttit fel med en Gefell-mic också. Hmmm..... Får fundera lite där också...

MVH

Claes

Auktoriserad prylgalning och ljudnörd 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Styrkan sitter främst i framförandet, sekundärt i de akustiska förhållandena och sedan en bra lyssning vid mix så ordnar sig allt.

Preamp hit och Ad/Da dit är mindre relevant har jag upptäckt. Sedan att det är förbannat kul med prylar är naturligtvis sant.

Pluggar är också viktigt, men där bör snarare fokus hamna på vad man anser vara lättjobbat än flashigt och dyrt.

Mickar däremot bör man anpassa val efter ändamål om man har möjlighet.

Detta är vad jag som musiker/hemmapulare tycker, men jag inser och respekterar att om man är tekniker/producent till yrket så har man betydligt mer åsikter och insikter om det finstilta.

I din situation skulle jag nog också gå på en preamp av något slag, snarare än en nytt ljudkort.

Mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Echo (FW) eller EMU (USB) gör riktigt prisvärda och högkvalitativa ljudkort.

Köp enklare ljudkort och spara pengar till viktigare inköp.

Ex högtalare, mickar och akustikbehandling.

Preamp och A/D/A(ljudkort) har en mkt liten betydelse i sammanhanget.

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ingen dum idè. Och det skrev ju Anders också. En extern preamp låter väl bättre än det som sitter i både Dueten och RMEs ljudkort. Kan du eller någon annan rekommendera en bra preamp för det ändamålet? Vi drar väl till med att det får kosta max 10 000 igen då.

Edit: Eller länka till någon bra tråd på mikrofoner så man får läsa på lite.

Och nej, jag har ingen mac men jag har råd med en.

Jag var lite trött när jag skrev det där inlägget. Det ska naturligtvis stå "länka till någon bra tråd om preampar" och inte "mikrofoner" eftersom jag inte har någon förstärkare. Så jag har valt att gå line istället.

Den här preampen verkar vara populär på thomann. SPL GOLDMIKE 9844. Är den bra till mitt ändamål eller finns det något annat som är bättre?

Redigerat av Night Prowler
Link to comment
Dela på andra sajter

Echo (FW) eller EMU (USB) gör riktigt prisvärda och högkvalitativa ljudkort.

Köp enklare ljudkort och spara pengar till viktigare inköp.

Ex högtalare, mickar och akustikbehandling.

Preamp och A/D/A(ljudkort) har en mkt liten betydelse i sammanhanget.

Mvh Omni

Nu väckte du min nyfikenhet; vad menar du med akustikbehandling? Jag menar, jag vet ju mycket väl vad det är,

men vad för akustikåtgärder kan du rekommendera i kategorin "bra ljud för <10.000:-"? Akustiken är ju faktiskt en

ofta helt förbisedd faktor. Inte så viktig om man bara linear in instrument, men desto mer avgörande för alla projekt

som involverar mick. För att inte tala om lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Återigen, om du ska mica upp stärkare, sjunga etc, kan det vara värt skaffa en dyr preamp. Men då behövs det att du först ser till att du har bra aukustik. För att lajna en gura är det total slöseri slänga stålar på en dyr preamp.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nu förstår jag ingenting. Tvärtom vad andra skriver.

Vad är det som du inte förstår? 😎 Du skrev själv i början av tråden att du har tänkt lajna. Och slösa så mycket som tiotusen för att lajna är bortkastade stålar. Det är väl inte tvärtom vad andra har skrivit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen, om du ska mica upp stärkare, sjunga etc, kan det vara värt skaffa en dyr preamp. Men då behövs det att du först ser till att du har bra aukustik. För att lajna en gura är det total slöseri slänga stålar på en dyr preamp.

Menar du att det ändå inte gör så stor skillnad i det här fallet, eftersom N.P ändå ska spela in mestadels gitarr som

luktar AC/DC osv? Kan mycket väl förstå din poäng i sådana fall. Jag har själv kommit på mig själv med att fundera

över hur stor roll kvaliten på min in-signal egentligen spelar för de gånger skaparglädjen fullständigt farit iväg

med mig och jag kommit på mig själv med att timme efter timme med hjälp av diverse effekter morpha mitt ljud

till det bizarras gräns. Nu är ju AC/DC ett ganska straight-forward distat rockljud, men jag kan absolut förstå din

poäng. Kvaliten på in-signalen gör ju alltid en viss skillnad, men det kan vara klokt att se över vad man ska ha

själva signalen till i slutändan. Fast köper man då en bra pre-amp kan man ju å andra sidan ha den till fler saker

den dagen man vill lägga undan skolpojksuniformen och SGn. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det ändå inte gör så stor skillnad i det här fallet, eftersom N.P ändå ska spela in mestadels gitarr som

luktar AC/DC osv? Kan mycket väl förstå din poäng i sådana fall. Jag har själv kommit på mig själv med att fundera

över hur stor roll kvaliten på min in-signal egentligen spelar för de gånger skaparglädjen fullständigt farit iväg

med mig och jag kommit på mig själv med att timme efter timme med hjälp av diverse effekter morpha mitt ljud

till det bizarras gräns. Nu är ju AC/DC ett ganska straight-forward distat rockljud, men jag kan absolut förstå din

poäng. Kvaliten på in-signalen gör ju alltid en viss skillnad, men det kan vara klokt att se över vad man ska ha

själva signalen till i slutändan. Fast köper man då en bra pre-amp kan man ju å andra sidan ha den till fler saker

den dagen man vill lägga undan skolpojksuniformen och SGn. 😛

Okey, så då behövs varken en extern preamp eller ett nytt ljudkort. Hur ska jag då gå till väga med att få ett skarpare och renare grundljud? Och det är inget fel på gitarren, det är en Gibson SG `61.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som du inte förstår? 😛 Du skrev själv i början av tråden att du har tänkt lajna. Och slösa så mycket som tiotusen för att lajna är bortkastade stålar. Det är väl inte tvärtom vad andra har skrivit?

Gilbert skrev:

Byt inte ljudkort! Köp en bra preamp och gå via line in 3/4 istället.
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja men det var bara hans åsikt. För en runt 3000:- får man ett bra kombinerat ljudkort/preamp såsom något av t ex tc. electronics som nu någon redan nämnt. Men tror knappast Gilbert menade att slänga ut runt 10 000:-.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, så då behövs varken en extern preamp eller ett nytt ljudkort. Hur ska jag då gå till väga med att få ett skarpare och renare grundljud? Och det är inget fel på gitarren, det är en Gibson SG `61.

Alltså, det beror på vad du menar med grundljud. Gissar att du menar ljudet som går in i ditt system helt oprocessat (din in-signal helt enkelt)?

Enda sättet att påverka det är ju genom hårdvaran, eftersom din nuvarande utrustning (tillsammans med dig) sätter samtliga ramar för hur det låter.

Gitarren är ju klockren, mer AC/DC än så blir det inte. Vad sitter det för mickar i? Nu är det väl Classic '57 i SG '61, och det är en ytterst viktig faktor

för att få "rätt" ljud. Angus spelar ju med relativt snäll signal, jämfört med vad man kan tro. Har du då för kaxiga mickar sunkar det till ljudet ordentligt, iaf

för dina ändamål. Men är det Classic '57-mickarna som sitter i din SG är det ju knappast problemet. De borde ge ett skarpt och relativt rent

(dynamiskt) gitarrljud, precis som du beskriver att du vill ha. Sen kan man diskutera gitarrkablar i all oändlighet, men de spelar också roll. En kabel

med renare kärna har mindre egen distortion. Måhände kan du se över din inspelningsmiljö och leta efter källor till interferens. Långsökt kan tyckas,

men man vet aldrig. Spelar man med analoga rörstärkare kan man ha elkontakter som ger olika störningar på olika ställen i huset. Den "renaste" kontakten

hemma i villan sitter i en ingångsgarderob 😛 Stärkaren blir helt enkelt tystast i just det eluttaget.

Poängen med mitt inlägg är att det finns saker du kan göra utan att börja peta i hårdvaran, men det är ändå den tillsammans med din egen spelteknik (vilken

jag absolut inte ifrågasätter) som bestämmer hur det låter. Jag har svårt att komma på saker du skulle kunna göra för att hitta ett bättre grundljud förutom

att börja laborera med dina prylar, förutsatt att jag tolkade vad du menade med grundljud på rätt sätt. Hur låter ljudet när du väl skruvar till AC/DC i dina

pluggar? Även ett enkelt ljudkort brukar ju kunna leverera förbluffande resultat när man väl sätter sig ner och tweakar ordentligt. Annars kanske det enda rätta

är att plocka fram skolpojksuniformen ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...