Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Haha! Svårt att få till en bra rubrik men jag hoppas jag kan förklara vad det är jag menar iaf...

Jag fick en schysst setup av en god vän som jag startade upp Reason med. Den består av...

1 Combinator

2 Mixerbordet

3 Rv7000

4 Rv7000

5 Chorus Flanger

Allt detta kan jag då använda på kanalerna på mixern. Men när jag nu råkat fylla upp alla kanalerna på det och skapar ett nytt mixerbord för att lägga till fler instrument på, så följer inte effekterna med. Finns det något smidigt sätt jag bara kan skapa ett nytt mixerbord och sedan få alla effekter att läggas till på det också?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Konstigt...

Effekterna är på de fyra sendanra på första mixern?

Effekterna burkar "chainas" automatiskt av Reason. Så fort du lägger till en mixer så automatisk chainas effekterna med två undantag:

Man håller ned "shift" när man lägger till mixern.

Man lägger till en mixer inuti en Combinator, då chainas inte utanför liggande mixers effekter.

Nåväl, det är enkelt att åtgärda.

Koppla ihop den nya mixerns aux sendar skall kopplas ihop med den första mixerns "Chaining Aux" ingångar.

Klart!

Postat
Konstigt...

Effekterna är på de fyra sendanra på första mixern?

Effekterna burkar "chainas" automatiskt av Reason. Så fort du lägger till en mixer så automatisk chainas effekterna med två undantag:

Man håller ned "shift" när man lägger till mixern.

Man lägger till en mixer inuti en Combinator, då chainas inte utanför liggande mixers effekter.

Nåväl, det är enkelt att åtgärda.

Koppla ihop den nya mixerns aux sendar skall kopplas ihop med den första mixerns "Chaining Aux" ingångar.

Klart!

Kanon! Tackar väldigt mycket! Nu rullar det på igen. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.