Art Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 Hej! Jag har en fråga. Jag har köpt en mikrofon "TSM MT47" https://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7...mp;artno=106700 och ett ljudkort "M-Audio Pre USB" http://www.m-audio.com/products/en_us/MobilePreUSB.html ljudkortet fungerar men mikrofonen fungerar inte jag vet inte varför, men jag är säker att mikrofonen och ljudkortet är bra eftersom dem är nya!Min fråga är Vad ska jag göra för att fixa den?
Larsson Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 hej du vet att du måste koppla in micken på baksidan av kortet va? därefter måste du aktivera phantom power som sitter brevid lampan på framsidan så att micken får ström 😉
Art Postat 13 augusti 2009 Trådstartare Postat 13 augusti 2009 hejdu vet att du måste koppla in micken på baksidan av kortet va? därefter måste du aktivera phantom power som sitter brevid lampan på framsidan så att micken får ström 🙁 Micken är kopplad till en svart låda som har egen strömsladd. Från den svarta låda går kabel till ljudkortet.
Larsson Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 vänta föressten..jag såg nu att micken hade egen nätdel då behöver du inte ström från ljudkortet..glöm vad jag sa om phantom power switchen, och du kan antagligen koppla in nätdelen till vilken port den en passar i på ljudkortet mitt tips är istället att titta på mjukvarumixern som följer med ljudkortet det du behöver veta finns antagligen i manualen lycka till
Art Postat 13 augusti 2009 Trådstartare Postat 13 augusti 2009 vänta föressten..jag såg nu att micken hade egen nätdeldå behöver du inte ström från ljudkortet..glöm vad jag sa om phantom power switchen, och du kan antagligen koppla in nätdelen till vilken port den en passar i på ljudkortet mitt tips är istället att titta på mjukvarumixern som följer med ljudkortet det du behöver veta finns antagligen i manualen lycka till Tack. Vad finns den för alternativ till den Mjukvarumixer ? Kan driver vara fel ?
Larsson Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 det installerades antagligen en kontrollpanel med kortet där du får överblick på in/utgångarmdär kan du se ifall det ger utslag när pratar i micken har du läst manualen? jag kan tyvär inte hjälpa med vad du ska göra exakt, men jag hade ett m-audio kort förut & minns att det var lite trixigt att få det att funka..mina problem löstes till största del i kontrollpanelen till ljudkortet men du kommer nog åxo behöva göra vissa inställningar i ditt inspelnings program åxo men en bra början är iaf att titta om micken ger utslag 🙁
Art Postat 13 augusti 2009 Trådstartare Postat 13 augusti 2009 det installerades antagligen en kontrollpanel med kortetdär du får överblick på in/utgångarmdär kan du se ifall det ger utslag när pratar i micken har du läst manualen? jag kan tyvär inte hjälpa med vad du ska göra exakt, men jag hade ett m-audio kort förut & minns att det var lite trixigt att få det att funka..mina problem löstes till största del i kontrollpanelen till ljudkortet men du kommer nog åxo behöva göra vissa inställningar i ditt inspelnings program åxo men en bra början är iaf att titta om micken ger utslag 🙁 Ja,jag har läst manualen och tittat på inställningarna men den fungerar inte jag tror problem är inställningarna eller driver vara fel!Hjälpa mig(Vad är problemet?
Art Postat 13 augusti 2009 Trådstartare Postat 13 augusti 2009 det installerades antagligen en kontrollpanel med kortetdär du får överblick på in/utgångarmdär kan du se ifall det ger utslag när pratar i micken har du läst manualen? jag kan tyvär inte hjälpa med vad du ska göra exakt, men jag hade ett m-audio kort förut & minns att det var lite trixigt att få det att funka..mina problem löstes till största del i kontrollpanelen till ljudkortet men du kommer nog åxo behöva göra vissa inställningar i ditt inspelnings program åxo men en bra början är iaf att titta om micken ger utslag 🙁 Ja,jag har läst manualen och tittat på inställningarna men den fungerar inte jag tror problemet är att inställningarna eller drivrurinerna är felaktiga!Hjälpa mig(Vad är problemet?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.