andapp (oregistrerad) Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Hej alla. Funderar på om det finns något sätt att flytta hela "bar+beat" linjen, så man kan få att bar 1 börjar senare. tex om jag vill ha en "bar"(takt) inräkning från bar 0-1. även kanske kunna börja på "bar -5. Hoppas ni förstår vad jag menar. /Anders
andapp (oregistrerad) Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Glömde säga att det är cubase sx3 /Anders
Fertan Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Ett annat sätt är väl att helt enkelt bara börja ett par takter senare? Du måste ju inte nödvändigtvis börja på bar 1. Börja på 3an eller 5an istället så har du ett par takter innan till övers ifall du vill slänga på ett intro, eller ett eget klicktrack med inräkning osv.
DrHans Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Det går bra det! Du ställer in hur många bars du vill ha offset i properties
Waltzberger (oregistrerad) Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 e väl bara att flytta hela projektet framåt så att säga?... 🙂
andapp (oregistrerad) Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Offset, det var det jag var ute efter, tackar
DrHans Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Offset, det var det jag var ute efter, tackar Så lite!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.