Jump to content
Annons

Sätta in en mick i en akustisk gitarr


barkley

Recommended Posts

Har en gammal stålsträngad acke som jag tänkte lira på live på vissa låtar.

Hade tänkt att skaffa nån mick man sätter i hålet.

Nån som har några tips/erfarenheter inom området?

Jag har väl inte tänkt på nån dyrare aktiv B-band grej eftersom det är en billig gammal gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hade tänkt att skaffa nån mick man sätter i hålet.

Nån som har några tips/erfarenheter inom området?

Jag har en Dean Markley Pro Mag Plus på en av mina gamla akustiska, funkar utmärkt.. Låter mer elgitarr än akustisk (jämfört med en pizo-mick i stallet) .. Kostar typ 650:-, har även testa Seymour Duncan Woody, vilken man gillar är en smaksak, men den är några hundringar dyrare..

Jag har även en gitarr där jag monterat en "GHS Acoustic Soundhole Microphone", vilket oxå funkar utmärkt, vet inte om det går att få tag på den i Sverige? .. enda pillet är att det är bassligt att byta batteri när man har stora händer...

Nu mera (det vara väll tio år sedan) har jag dessutom monterat LR Baggs stall-kontakt-mickar i alla mina akustsiska gitarrer, funkar utomordentligt... Har inte testat b-Band, mest för att dom inte fanns på marknaden när jag började elektrifiera och jag är lite för lat för att byta koncept! :rolleyes:😛

/ptr

Redigerat av ptr
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...