Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har laddat ner en massa patchar/presets till Teksonik Synth1, men det går inte att välja dom från synten.

Klickar man på "bank" eller "load bank/instrument" så vill den hitta filer med namnet *.fxp (tror jag det stod)

men presetsen heter *.sy1

Någon som har lyckats med detta?? Hur gör man?

Annons
Postat (redigerat)
  MarAfrem sa:
Har laddat ner en massa patchar/presets till Teksonik Synth1, men det går inte att välja dom från synten.

Klickar man på "bank" eller "load bank/instrument" så vill den hitta filer med namnet *.fxp (tror jag det stod)

men presetsen heter *.sy1

Någon som har lyckats med detta?? Hur gör man?

Jag tankade den synten igår och fixade presets osv. I mappen där man installerar Synth1 (t ex C:/program/synth1) finns mappar som heter soundbank00, 01, 02 .. Där lägger du presetsfilerna (128 st i varje preset). 00 Är den medföljande preseten, så lägg dom nya i mapparna 01, 02 osv.

Sen går du in på synth1 i cubase eller vad du använder och trycker på knappen som det står "opt" (options) på. Där du väljer mapp för mapp.

Redigerat av hwasser
Postat

Tack för svar!

Det går inte att öppna de medföljande presetsen ens 😄

... de ligger i soundbank00

Jag har provat att lägga presets i lite olika mappar.

Knappen med Options har jag inte hittat 😲

Den finns på synten alltså? Och vad gör man där? Säger man till synten vart den ska hitta presets eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.