Jump to content
Annons

Letar efter en detaljerad cello-plugg


tobiaswedin

Recommended Posts

Hej. Jag letar efter en Cello-plugg. Det finns många bra där ute men de jag hittat har bara stråk-ljud. Ibland med Pizzecato, men jag söker en cello som är lika detaljerad som de flesta bra bas-pluggarna är. Så att det är en cello med massor av lager och massor av olika ljud. Typ knäppa på strängarna, slå an strängarna, stråke, glizzar osv.

Tror ni att det finns en sån cello någonstans?

Redigerat av tobiaswedin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Annars är East West Symphonic orchestra en given kandidat. Dock dyr.

http://www.soundsonline.com/EastWest-Quant...-pr-EW-177.html

Gå in där så kan du se alla artikulationer som finns samt lyssna på demos.

Så här kan man få till det med Violinen iallfall. http://www.soundsonline-forums.com/showthr...airytale+sonata

Sedan finns Vienna vilket kanske är ännu lite bättre på sololjud men är ännu dyrare.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Postar en LASS melodi som jag hade pa min memory stick, har pa jobbet.

Gjorde denna bokstavligen tva timmar eftar att ha fatt LASS.

Lar mig mer om work flow i LASS, samt vilka intensiteter, divisi och det som funkar bast. Sitter pa en single core AMD maskin och for att gora mer komplexa saker maste jag bounca tracksen efter jag kommit upp i tio, eller sa.

Denna lat har bara ett fatal LASS tracks, typ 8 eller sa.

Anyway, trots att denna mixar inte ar klara, borde den ge en kansla for "ljudet" - som ar helt ofantligt.

"Nothing else out there comes close," enligt min mening.

LASS har pizz, spicc och det for alla instrument - PLUS att du har sordino ocksa!

Allt jag gor ar "lek" - sa jag har inga egna eller externa krav pa kvalitet. Vilket ar ett "problem" i sig.

Sa, ursakta for kvaliteten...

S

Adagio_A_minor_SIR_Production.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött!

Låter verkligen svinbra om dessa cellos. Bra att du kört det avskalat och naket!

Låten påminner lite om musiken från serien Jesus from nazareth av Franco Zeffirelli!

Inget snack om att LASS är det man ska ha. Lite synd att det kostar som en utlandsskuld 😛

Låter så här dåligt

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo,

Colin O'Malley's musik knacker mig helt.... kan sitta och bara loopa hans demo latar i flera timmar, med en flaska vin som support. En klart "religios" upplevelse...

Utlandsskuld: efter att ha hort LASS, well - there was no option but to join Mexico in the deficit department.

Har du LASS?

S

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var verkligen precis vad jag letat efter!

Det är ju en helt fantastisk kvalité på detta.

Nu kan man hotta upp alla gamla EWQL arr som man har ligger o skräpar längst in i datorn ☺️

Det känns lite som att förrutom gitarr så är det stråkar som är absolut svårast att få bra.

Testade Quantum Leaps Gypsi packet och det måste jag säga hade en riktigt bra kontrabas och fiol och gitarrerna var feta, men det fattades massa grejor för det där sista feta ljudbilderna man vill jobba med.

Tack för tipset och snygg låt, Svencanz!

Redigerat av tobiaswedin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...