jinxyjinx1234 (oregistrerad) Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Hej! Jag har 4000 kronor och funderar på att köpa ett par Yamaha HS50M, men jag är inte säker om jag väljer rätt. Bör jag vänta och spara pengarna till den större modellen av monitorerna eller inte? Vad tycker ni? Är det stor skillnad mellan dem? Vilka är bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 (redigerat) Hej! Jag har 4000 kronor och funderar på att köpa ett par Yamaha HS50M, men jag är inte säker om jag väljer rätt. Bör jag vänta och spara pengarna till den större modellen av monitorerna eller inte? Vad tycker ni? Är det stor skillnad mellan dem? Vilka är bättre? Den enda som kan avgöra det är... DU 🙂 Alla tycker olika och det är ju du som ska använda dom, därför är det viktigt att du blir nöjd med dom. HS80M har 8" baselement vilket såklart ger mer och djupare bas. Bra eller inte bra...? Man bör också komma ihåg att det är en betydligt större högtalare vilket gör att den tar mer plats vid arbetsplatsen och kanske därmed blir svårare att rikta...? Försök hitta nånstans där du kan provlyssna dom (brukar gå i de flesta musikaffärer), för det är ju som sagt bara du som kan avgöra vilka som är bäst. Edit: sttavva Redigerat 28 juli 2009 av maart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Är det stor skillnad mellan dem? Utöver baselement är antagligen skillnaden försumbar. Sitter du i ett litet utrymme kan 5:orna nog räcka, men om det är hyfsat stort skulle åtminstone jag köra på 8:orna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 Köp Hs80 modellen. De låter bättre. Jag själv har Hs80 och har även lyssnat på den mindre modellen. / CHristian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 28 juli 2009 Dela Postat 28 juli 2009 HS50 spelar inte så djupt och behöver en subbas för att komma till sin rätt. Skulle absolut rekommendera att lyssna på andra modeller i den prisklassen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svencanz Postat 29 juli 2009 Dela Postat 29 juli 2009 Jag har HS50M med sub basen, funkar bra. Tror inte du skulle bli nojd UTAN subben.... vet ej hur 80 later... S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.