D-O-Z Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 (redigerat) Hej , Nu har jag fixat min preamp och allt funkar nu , Men när jag ska använda den då sätter jag i strömkabeln sen när ja vill stänga av så tar jag bort ström kabeln eller hur ? Ska jag behålla allt inne fortfarande eller ska jag dra bort kablarna så inte preampen blir skadad ? Hur är det bäst att få igång preampen utan att skada den och hur kan man stänga av den utan o skada preampen eller mickrofonen ? MVH D-O-Z Tack för hjälpen till alla! Edit: Använder allt med datorn , Spelar in från datorn! Redigerat 25 juli 2009 av D-O-Z
Claes Holmerup Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Smidigast är att köra med en fördelardosa till elen, där du stänger av flera saker samtidigt med hjälp av en switch. Se bara till att inte slå av/på monitorerna tillsammans med resten, utan starta dem alltid sist och stäng av dem först, för att undvika problem.
D-O-Z Postat 26 juli 2009 Trådstartare Postat 26 juli 2009 Smidigast är att köra med en fördelardosa till elen, där du stänger av flera saker samtidigt med hjälp av en switch. Se bara till att inte slå av/på monitorerna tillsammans med resten, utan starta dem alltid sist och stäng av dem först, för att undvika problem. Hur menaru ?
Claes Holmerup Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Typ en sådan här (eller ett par sådana om det behövs): http://www.kjell.com/?item=37544&path=...00000,333000000
D-O-Z Postat 26 juli 2009 Trådstartare Postat 26 juli 2009 Typ en sådan här (eller ett par sådana om det behövs): http://www.kjell.com/?item=37544&path=...00000,333000000 okj men när jag har köpt en sån och så trycker jag på off om jag ska sluta använda saken och on om jag ska använda . Det gör väll saken bättre och mer effektivt ? 😉
Claes Holmerup Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 okj men när jag har köpt en sån och så trycker jag på off om jag ska sluta använda saken och on om jag ska använda . Det gör väll saken bättre och mer effektivt ? 😏 Jäpp - men som jag sade, så ska du se till att dina monitorhögtalare startas sist av allt - och stängs av först av allt, så att du inte riskerar att de skadas. Två sådana dosor är alltså bäst att ha - och att du ser till att slå på/av dem i rätt ordning. 😮
D-O-Z Postat 27 juli 2009 Trådstartare Postat 27 juli 2009 Jäpp - men som jag sade, så ska du se till att dina monitorhögtalare startas sist av allt - och stängs av först av allt, så att du inte riskerar att de skadas. Två sådana dosor är alltså bäst att ha - och att du ser till att slå på/av dem i rätt ordning. 🙂 Använder inte Monitorhögtalare 😆 Använder Hörluror i datorn hehe 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.