Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Skall snart investera i ett par Adam a7 ( 😆 ) och vill såklart få ut så mycket som möjligt av dom.

Tror ni att mitt gamla "M-Audio Delta Audiophile 2496" kort samt Tapco 6 mixer ger högtalarna rättvisa?

Redigerat av audioman
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag tror du kommer att bli nöjd.

Jag köra själv med samma ljudkort och en Behringermixer för lyssningen.

Funkar finemang.

maart (oregistrerad)
Postat

jag tror också du kommer bli riktigt nöjd med Adam-lådorna. har haft mina i snart ett år och blir bara mer och mer nöjd med dom :-)

däremot skulle jag rekommendera att du kopplar förbi Tapcon eftersom den antagligen färgar ljudet en del och förmodligen tillför lite brus. Har ljudkortet analog volymkontroll för monitorutgången? Annars skulle jag föreslå nått sånt här, lite beroende på behov och plånbok:

http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_nano_patch.htm

eller

http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_mpatch_2.htm

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Om inte Tapcon är sämre än Behringern så är det inget problem med brus.

Jag kan dra upp lyssningen på Behringersmixer på max och det hörs lite brus om jag kryper nära mina högtalare.

(Jag har Blue Sky monitorer så det är inget skräp jag lyssnar i...)

Troligen är också färgningen försumbar. Så oroa dig inte för det.

Men en M-Patch-2 är ingen dum idé för då får du hörlurslyssning ockå vilket nanopatchen inte har.

Redigerat av drloop
Postat

Tror definitivt att du blir nöjd. Jag har själv A7'or och det är det bästa jag hört hittils för dom pengarna. Jag ser inga problem med hårdvaran i din lyssningskedja. Det ända problem jag hade var blandning av balanserade och obalanserade signaler till A7'orna och min Samson Resolv 120 Sub. En linjetransfomator från Lundahl löste dock det problemet.

//KG

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.