Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skall införskaffa ett par nya hörlurar för mest mixning och lite inspelning vokalt.

Har ett par gamla Akg k 240 och vill testa nytt.

Stilen är elektronisk musik så det är viktigt att höra basen.

Dom skall var slutna och det är viktigt att dom är komfortabla och man kan ha dom på länge utan att få ont i huvudet.

Har inte hittat några Sennheiser i några butiker så undrar om dom är lämpliga?

Någon som har jämfört Audio technica ath m50 med Sennheiser hd 25-1 2 ?

Annons
Postat

Båda modellerna ärt ju riktigt bra. Jag har själv Sennheiser HD25-1 II och dom spelar vrålhögt. Mycket botten. Men efter ett tags användande så får man ont i öronen. Muffen ligger emot örat och tycker. Dom är mer till för livebruk och dj's.

Audio technica ath m50 har jag själv aldig hört. Men hört folk säga att dom är bra. Och kollar man in dom så sitter själva muffkransen utanför örat. Vilket borde vara bekvämare.

Så jag skulle slå till på Audio technica ath m50!

Postat

Jag har inte jämfört mellan de två du nämner men jag kan uttala mig om Audio Technica ATH-M50.

Jag använder dom dagligen, både i musik producerandet och övrigt lyssnande och kan säga att ljudmässigt är dom full pott!

Bättre och mer kontrollerad bas lär du inte hitta i ett par lurar ärligt talat. Det finns hörlurar med samma prestanda och pondus men inte till det priset.

Det enda negativa som jag nämnt i tidigare trådar gällande lurar är tyvärr komforten, och den har jag fått bekräftad av fler användare. Tyvärr blir det tryck mot skallen efter ett tag och det är det ENDA negativa jag kan komma på. Har du tur kanske du inte ens får samma problem som jag, vi har ju alla olika huvudform. Men generellt så är det negativa på dessa lurar just komforten. Allt annat är toppklass.

Om du sitter länge och mycket med lurar ska du verkligen gå på komfort tycker jag, men risken är att du ändå väljer M50 luren efter ett test. Jag har varnat dig! ☺️

Postat

Tack för tipsen.

Lutar väl åt ett par Audio Technica då.

Får testa dom ett längre lyssningspass i butiken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.