corolla (oregistrerad) Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Jag tänker göra en CD med fågelljud och vill då rymma så mycket material som möjligt. Med WAV rymmer jag inte så mycket som jag vill, så jag undrar hur det skulle funka om jag gör skivan i MP3-format istället? Med tillräckligt hög bitrate så blir ljudkvaliteten acceptabelt bra, jag är mest orolig för om den kommer att kunna spelas i alla vanliga CD-spelare? Mvh Erik
spass Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Jag tänker göra en CD med fågelljud och vill då rymma så mycket material som möjligt. Med WAV rymmer jag inte så mycket som jag vill, så jag undrar hur det skulle funka om jag gör skivan i MP3-format istället? Med tillräckligt hög bitrate så blir ljudkvaliteten acceptabelt bra, jag är mest orolig för om den kommer att kunna spelas i alla vanliga CD-spelare? långt ifrån alla cd-spelare kan läsa mp3
corolla (oregistrerad) Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Misstänkte att det var så. Tack för svar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.