Jump to content
Annons

Ljudkort för truminspelning och livebruk?


Gaurgle

Recommended Posts

Är på jakt efter ett ljudkort och vill slippa mixer.

Jag vill ha 8 xlr (pre-amps?) såklart några line/instrument och sen undrar jag om det finns något kort som funkar bra live?

Jag vill liksom kunna köra in alla trummikar i kortet, få ett stereopar ut som jag kan köra till pa mixern.

Jag vill också kunna skapa individuella medhörningar. Helst utan dator.

De kort jag kollat på är M-Audio 2626, men där verkar man behöva dator för att sköta mixrdelen (inget jätteminus med dator, lite mindre praktiskt bara)

och motu 8 pre, som verkar ha DSP mixer med alla funktioner.

Vilket tror ni på?

+ och - ?

EDIT: En annan grej jag funderat lite på är hur det skulle vara att använda ljudkort live för olika sound.

T.ex. när jag spelar i coverband så vill jag för det första mixa trummorna för att sedan skicka till mixern, alltså egna kompressorer, EQ'n och effekter (klarar ljudkorten det i stand-alone mode eller måste man ha datorn då? isf, blir det för mycket latency?) och för det andra var min tanke att kombinera ljudkortet med t.ex. mainstage (eller i värsta fall logic) så man kan byta sound på kitet för olika låtar. går det?

Redigerat av Gaurgle
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...