Tophe Postat 13 juli 2009 Postat 13 juli 2009 Jag satt i studion i förrgår kväll och lärde mig lite mer om mina fina UAD-pluggar. Det resulterade i en låt tillägnad Bohemia Interactive. De har gjort spelen Operation Flashpoint , Armed Assault och Arma2. Väldigt intern text, men tänkte att det kunde vara kul att dela med sig av lite fanboy-trall så här på soliga eftermiddagen. Deras spel är alltid grymt buggiga när de släpps och deras Forum-admin (mr. Placebo) har fullt upp att låsa trådar när folk tjatar om nästa patch. Antar att man måste vara lite av en gamer för att uppskatta den barnsliga humorn. Youtube mosade kvalitén på låten, men det går att lyssna på iallafall.
Memphis Postat 13 juli 2009 Postat 13 juli 2009 Snyggt! ☺️ Skön låt Tophe! Nu är jag ingen inbiten gamer så hajar inte allt i texten men tyckte idén är kul och väldigt välgjord produktion. Du har riktigt bra sångröst, gillar ljudet på gitarren, får man fråga vad du har användt för mikrofon till sången och ackeguran? =) Memphis
Tophe Postat 13 juli 2009 Trådstartare Postat 13 juli 2009 Tack så mycket för det. Jag använde en Studio Project B1 till det mesta (billig men väldigt prisvärd mick.) kör sedan UAD's LA-kompressoser (nån 1176 också) EQ var Pultec och Harrison.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.