Adii Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Tjabba! Precis köpt en ASUS laptop som jag gör min musik i. Det funkar fint asså. MEN, då jag lämnar min dator för en stund med FL öppet så kommer ett typ smattrande ljud fram när jag spelar min låt då jag kommit tllbaka... Någon som vet vad detta ljud beror på? Kan jag förhindra det på något vis? Tack iallafall./ Adrian ^^
Claes Holmerup Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Det skulle kanske kunna vara relaterat till någon energisparfunktion som ställer till problem för programmet. Testa att stänga av allt sådant.
spass Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 hade samma problem med min gamla pc med xp men med ett audiophile: när man startade efter att datorn var i vänteläge då lät det inte bra kommer inte håg med tror drivrutinerna stängdes ner när ljudkortet var på samtidigt som datorn gick in i vänteläge
Adii Postat 12 juli 2009 Trådstartare Postat 12 juli 2009 Det skulle kanske kunna vara relaterat till någon energisparfunktion som ställer till problem för programmet. Testa att stänga av allt sådant. Tack! Men menar du typ att dessa ''spara batteri'' funktionerna på datorn har något med saken att göra. Ber om ursäkt om jag missförstår. Som sagt, är inge vidare på dator. Hehe...
Adii Postat 12 juli 2009 Trådstartare Postat 12 juli 2009 hade samma problem med min gamla pc med xp men med ett audiophile:när man startade efter att datorn var i vänteläge då lät det inte bra kommer inte håg med tror drivrutinerna stängdes ner när ljudkortet var på samtidigt som datorn gick in i vänteläge Okej, finns det något jag kan göra?
spass Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Okej, finns det något jag kan göra? jag stängda av ljudkortet och programmet och startade dem på nytt när datorn vaknade när jag glömde detta fick jag starta om datorn eller så stänger man av vilolägesfunktionen jag försökte inte lösa problemet utan levde med det men kanske kan man lösa det på något sätt
Adii Postat 12 juli 2009 Trådstartare Postat 12 juli 2009 jag stängda av ljudkortet och programmet och startade dem på nytt när datorn vaknadenär jag glömde detta fick jag starta om datorn eller så stänger man av vilolägesfunktionen jag försökte inte lösa problemet utan levde med det men kanske kan man lösa det på något sätt Okej tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.