Jump to content
Annons

Studio Project B1 + VTB1


Doozi (oregistrerad)

Recommended Posts

Doozi (oregistrerad)

Hej Har tänkt köpa Studio Project b1 + VTB1 . Och jag undrar om jag bara köper de två med sladdar o allt .

Kan jag stoppa den till datorn då ? Ljudet blir väll bättre än en dator mickrofon ? Jag har standart Ljudkort .

Tack

MVH

Doz

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur ser man om han har det då ?

Man kollar i manualen. Vanligast är nog termen "aux", när det gäller ljudkort. Linjenivå är samma typ av signal som du får ut ur t.ex. en separat CD-spelare eller DVD-spelare. Det är nästan rätt säkert att du har line-in/aux på ljudkortet men har du otur dubblerar den som mikrofoningång, så du måste ställa om den i mjukvaran som hör till.

En preamp gör att du kan tänka på mikrofonen som vilken stereokomponent som helst, du ska därför inte koppla in den i en mikrofoningång på ljudkortet - det blir kaka på kaka.

Och ljudet kommer bli mycket mycket MYCKET bättre med en B1/VTB-1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar du att hålla på med ljud sen, så skaffa ett billigt ljudkort för musikbruk.

Jag tänker något i stil med emu 0404 (ej USB), m-audio 2496 eller Juli@. Kolla blocket och e-bay. Ganske många som byter upp sig till något ännu värre så de kostar inte många hundralappar.

Omvandlaren kommer då vara stabilare och fördröjningen (latency) blir kortare, troligen blir kvaliten bättre (beror på ditt orginalljudkort) och insignalen är brusfriare på grund av att de kan ta emot balanserat från vtb1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Doozi (oregistrerad)

Köpte en Audigy 2 sound Blaster. Har en annan tråd där jag frågar hur man monterar in den i datorn .

Så men behåller denna tråd för mer info ? Tror ni det funkar nu ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Audigy 2 sound Blaster. Har en annan tråd där jag frågar hur man monterar in den i datorn .

Så men behåller denna tråd för mer info ? Tror ni det funkar nu ?

Audigy 2 har line in, så visst, men du hade ganska säkert fått det att fungera med det du hade. Det finns på en absolut majoritet av alla kort, även inbyggda, jag sett. Men, du kollade säkert noggrant vad du hade för ingångar och konsulterade manualen/google så det ska jag väl inte spekulera i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...