peddap Postat 23 juni 2009 Postat 23 juni 2009 Hej! Jag har precis uppgraderat min dator och införskaffat Cubase 5. (Vista Ultimate 64-bitar) Till detta har jag installerat mina Waves SSL 4000 pluggar. Problemet Ă€r att nĂ€r jag öppnar just SSL-pluggarna sĂ„ blir fönstren helt vita men reglage och allt finns dĂ€r (vilket man mĂ€rker om man klickar runt). Jag har nĂ„gra andra wavespluggar som fungerar utan problem... Har efter tips stoppat in dom i en sk. "wrapper" men fĂ„r tyvĂ€rr samma resultat Har Ă€ven provat dom pĂ„ bĂ„de 64-bitsversionen och 32-bitsversionen av Cubase 5 utan framgĂ„ng. Ăr det nĂ„gon som vet vad som kan vara fel? // Peter
nattvaktaren Postat 23 juni 2009 Postat 23 juni 2009 Ska vi rÀkna ner tills nÄn skriver "frÄga supporten"?
Linus Postat 23 juni 2009 Postat 23 juni 2009 Vad har du för grafikkort? Dedikerat RAM? Vilket fĂ€rgdjup (16 bit, 24bit+)? Ăr det senaste versionen av SSL-pluggarna?
DieHard (oregistrerad) Postat 23 juni 2009 Postat 23 juni 2009 Ăr det frĂ„gan om crackade pluggar? I sĂ„na fall Ă€r det nĂ„got man fĂ„r rĂ€kna med.
DieHard (oregistrerad) Postat 23 juni 2009 Postat 23 juni 2009 Ska vi rÀkna ner tills nÄn skriver "frÄga supporten"? 10..9...8...7...6...
peddap Postat 23 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 23 juni 2009 10..9...8...7...6... 5..4..3..2..1...STOPP! đ hahaha đ Jag har löst problemet genom att jag Ă€ndrade grafikkortsupplösningen till 16-bitars.... VOILA!!! Tack Linus đ Pluggarna har jag fĂ„tt pĂ„ en skiva nĂ€r jag köpte en gammal dator för flera Ă„r sedan. SĂ„ jag har ingen aaaaaning om de Ă€r crackade eller inte. Troligen... Det Ă€r hur som helst bara att installera dom... De jag har Ă€r SSL 4000 och nĂ„gra andra (3 st) skrĂ€ppluggar frĂ„n Waves. Tidigare körde jag dom i en LEGAL version av Cubase SX 3 dĂ€r de fungerade kanonbra. Förutom dessa Waves-filer som jag Ă€lskar att ha pĂ„ trummorna sĂ„ har jag precis uppgraderat till senaste T-Racks3... Vilka pluggar đ Vill skaffa ett UAD-2 kort men nu vet jag inte om det Ă€r vĂ€rt det... SĂ„ Ă„ver and aut!!! Thx
DieHard (oregistrerad) Postat 23 juni 2009 Postat 23 juni 2009 Jepp. Aldrig hört talas om nĂ„gon som Ă„ngrat att de köpt UAD. Snarare att de Ă„ngrat sig att de inte köpte det tidigare. đ
peddap Postat 24 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 24 juni 2009 ...och nu kom det uppdateringar till grafikkortet sĂ„ att pluggarna fungerar som de ska Ă€ven i 32-bitars grafikmiljö. ... UAD... mumma... Kollar in att köpa ett begagnat UAD-1 kort nu đ
Zeahl Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 NÀr ska folk sluta ladda ner pluggar och faktiskt köpa dem istÀllet...aja man fÄr vÀl trösta sig med att det bara e pluggar och inte riktiga grejor....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.