Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har precis uppgraderat min dator och införskaffat Cubase 5. (Vista Ultimate 64-bitar)

Till detta har jag installerat mina Waves SSL 4000 pluggar.

Problemet Àr att nÀr jag öppnar just SSL-pluggarna sÄ blir fönstren helt vita men reglage och allt finns dÀr (vilket man mÀrker om man klickar runt). Jag har nÄgra andra wavespluggar som fungerar utan problem...

Har efter tips stoppat in dom i en sk. "wrapper" men fÄr tyvÀrr samma resultat

Har Àven provat dom pÄ bÄde 64-bitsversionen och 32-bitsversionen av Cubase 5 utan framgÄng.

Är det nĂ„gon som vet vad som kan vara fel?

// Peter

Annons
Postat

Vad har du för grafikkort? Dedikerat RAM? Vilket fÀrgdjup (16 bit, 24bit+)?

Är det senaste versionen av SSL-pluggarna?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Är det frĂ„gan om crackade pluggar? I sĂ„na fall Ă€r det nĂ„got man fĂ„r rĂ€kna med.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Ska vi rÀkna ner tills nÄn skriver "frÄga supporten"?

10..9...8...7...6...

Postat
10..9...8...7...6...

5..4..3..2..1...STOPP! 😆 hahaha 😆

Jag har löst problemet genom att jag Ă€ndrade grafikkortsupplösningen till 16-bitars.... VOILA!!! Tack Linus 😄

Pluggarna har jag fÄtt pÄ en skiva nÀr jag köpte en gammal dator för flera Är sedan. SÄ jag har ingen aaaaaning om de Àr crackade eller inte. Troligen... Det Àr hur som helst bara att installera dom... De jag har Àr SSL 4000 och nÄgra andra (3 st) skrÀppluggar frÄn Waves.

Tidigare körde jag dom i en LEGAL version av Cubase SX 3 dÀr de fungerade kanonbra.

Förutom dessa Waves-filer som jag Ă€lskar att ha pĂ„ trummorna sĂ„ har jag precis uppgraderat till senaste T-Racks3... Vilka pluggar 🙂

Vill skaffa ett UAD-2 kort men nu vet jag inte om det Àr vÀrt det...

SÄ Äver and aut!!!

Thx

DieHard (oregistrerad)
Postat

Jepp. Aldrig hört talas om nĂ„gon som Ă„ngrat att de köpt UAD. Snarare att de Ă„ngrat sig att de inte köpte det tidigare. 😆

Postat

Vassego! Case closed 😆

Postat

...och nu kom det uppdateringar till grafikkortet sÄ att pluggarna fungerar som de ska Àven i 32-bitars grafikmiljö.

... UAD... mumma...

Kollar in att köpa ett begagnat UAD-1 kort nu 😆

• 3 mĂ„nader senare...
Postat

NÀr ska folk sluta ladda ner pluggar och faktiskt köpa dem istÀllet...aja man fÄr vÀl trösta sig med att det bara e pluggar och inte riktiga grejor....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.