Jump to content
Annons

FL Studio vill ha Asio-drivare. Nu är allt superspeedat och går inte att återställa


Mr.P

Recommended Posts

Jag sitter och går igenom lite tutorials och skulle nyss spela in en synt. FL Studio skickar då upp ett fönster som säger "What do you want to record today?"

Jag vill spela in synten och råkade välja att jag ville spela in Audio här. Då säger den att den endast kan göra detta via ASIO-drivare. Jag kör på Creatives drivare då jag har ett Soundblaster. Så jag valde väl ett par ASIO i listan över alternativ, och nu går allting för snabbt. :rolleyes:

Jag har försökt att ställa om till andra drivare igen, men det verkar inte funka. Nu går allt ljud på datorn för snabbt. Vet någon hur jag kan återställa allt till det normala.

Och om jag i fortsättningen vill spela in syntar, vad ska jag välja när det där fönstret poppar upp? Automation and Score? det verkar vara det enda alternativet som inte vill ställa om drivarna.

Redigerat av Mr.P
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hurdå? typ smurf röster ??

Haha, ja... inte riktigt så snabbt men i alla fall bra mycket snabbare än vanligt. Även datorspelen jag spelar går lika snabbt ljudmässigt. Men jag vet inte varför man inte kan återställa det direkt i programmet. Jag löste det genom att välja tillbaks den ursprungliga creative-drivaren i programmet. Och sen fick jag ändra ljudkortet från musikläge till spelläge... och sen tillbaks igen. Då blev allting normalt igen.

Antar att FL-Studio, när den vill ha sin ASIO-drivare, ställer om nåt som tydligen inte går att ställa tillbaks ordentligt i programmet. HAde varit kul att lira direkt från klaviaturen, men det går lika bra att klicka ut direkt i sequencern också.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

Jag kan inte FL alls men det låter som att du lyckats ställa om samplingsfrekvensen som ljudkortet jobbar med. Om din session i FL t.ex. är i 48kHz och ljudkortet sen fortsätter jobba i det även när du gör andra saker.

Prova att ta hem en ASIO-drivrutin som funkar till alla (tror jag) ljudkort:

http://www.asio4all.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

har du kopplat synthen via midi till FL?

isåf ska du trycka på Automation and Score när du spelar in och inte på Audio.

tänkte tipsa om en rätt fin funktion om du hade spelat något utan att recorda men ändå vill ha tillbaka det.

Tools -> Dump Score log to selected pattern ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
har du kopplat synthen via midi till FL?

isåf ska du trycka på Automation and Score när du spelar in och inte på Audio.

tänkte tipsa om en rätt fin funktion om du hade spelat något utan att recorda men ändå vill ha tillbaka det.

Tools -> Dump Score log to selected pattern ^^

Tackar för det, nu rullar det på normalt. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...