Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hur är det med stärkare som peavey classic , fender dual showman och andra som inte har nån standby strömbrytare, håller inte rören alls lika länge som på en marshall då eller? och hur gör man om man repar och tar 20 minuters paus eller kanske rent av en timme, stänger man av stärkaren då eller mår den bäst av att vara igång? eller ska man typ starta den med volymen på 0 eller nåt sånt, mycke funderingar men..................

Annons
Postat
hur är det med stärkare som peavey classic , fender dual showman och andra som inte har nån standby strömbrytare, håller inte rören alls lika länge som på en marshall då eller? och hur gör man om man repar och tar 20 minuters paus eller kanske rent av en timme, stänger man av stärkaren då eller mår den bäst av att vara igång? eller ska man typ starta den med volymen på 0 eller nåt sånt, mycke funderingar men..................

Jag drar alltid ner volymen innan jag slår av stärkaren och om det inte hade gjort att rören fick kortare livslängd borde nog mina orginalrör från 74 vara ganska döda nu men det låter fortfarande mycket fint :rolleyes:

Så nopes inga problem så men dra ner volymen för att slippa eventuella sprak och smällar i högtalarna.

Är det en blackface utan reverb du funderar på att köpa?

Postat

det är en dual showman reverb, folkesson moddad 4 kanaler. jasså det är bättre för stärkaren att dra ner volymen vid på och avstängning altså?

• 2 veckor senare...
Postat

Standby knappen ar till for att du ska kunna sla pa forstarkaren direkt och fa ljud (dvs om du varmt upp roren innan). Det finns inget som sager att roren skulle slitas mer utan standbyknapp. De varms ju upp i vilket fall som helst och kylls ner nar forstarkaren ar avstangd. Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.