Jump to content
Annons

inserts i mixer-view?


Daniel

Recommended Posts

Hej

Har använt cubase ett bra tag men en sak jag inte löst och stör mig på är min mixer.

Jag köpr dubbla skärmar och har således arrange till vänster och mixer till höger.

Dock hittar jag bara tre mixer fönster som är identiska. ingen av dem har inserts och bara åtta kanaler visas åt gången.

Jag vill ha en mixer som ser ut på detta vis, dvs. fler kanaler och inserts effekterna ovanför regeln.

post-398-1244805838_thumb.jpg

Tacksam om nån kunde berätta hur man gör det så snart som möjligt.

Jag kör cubase sx3 (tills om nån månad, då cubase 5).

Tack så hemskt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tryck på miniatyrbilden(som ser ut som en mixer i gröna staplar) nere i vänstra hörnet så får du fram olika saker i "höjdled" på mixern, sedan på symbolen näst längst upp till vänster som ser ut som en tråd går igenom en låda så kommer alla insertrader fram.

Resten av kanalerna borde du hitta om du scrollar i mixern till höger...

/Pontus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck på miniatyrbilden(som ser ut som en mixer i gröna staplar) nere i vänstra hörnet så får du fram olika saker i "höjdled" på mixern, sedan på symbolen näst längst upp till vänster som ser ut som en tråd går igenom en låda så kommer alla insertrader fram.

Resten av kanalerna borde du hitta om du scrollar i mixern till höger...

/Pontus.

Tack så mycket, ska testa det idag!

stämmer att jag hittar kanalerna om jag scrollar till höger. Problemet är att det är en "fast" storlek på mixer fönstret. Jag skulle vilja att kanalerna inte var så stora på skärmen samt ha större bredd på fönstret. På det viset för jag överblick över flera kanaler samtidigt.

Om du kolla på bilden ovan så lyckas jag aldrig se så många kanaler på en och samma gång. Utan alltid 8 st plus output.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis ska förresten över till USA och funderar på att köpa Cubase där i ställlet. Finns det någon anledning för honom att inte göra det? Det kostar 3800 kr där och 6700 här hemma... Funderar på att själv haka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...