E.n.T Postat 3 juni 2009 Postat 3 juni 2009 hur fÄr jag en gate och funka i logic? har provat med silvergate men utan lycka.. det jag vill göra Àr och koppla pÄ en gate pÄ tex pad eller kör och rita in med midit hur det ska öppnas och stÀngas. men fÄr det inte och funka alls. i cubase stÀllde man ju in och ut men hittar inte riktigt samma slags options pÄ kanalerna som jag vill jobba med
jarlo Postat 3 juni 2009 Postat 3 juni 2009 hur fÄr jag en gate och funka i logic? har provat med silvergate men utan lycka.. det jag vill göra Àr och koppla pÄ en gate pÄ tex pad eller kör och rita in med midit hur det ska öppnas och stÀngas. men fÄr det inte och funka alls. i cubase stÀllde man ju in och ut men hittar inte riktigt samma slags options pÄ kanalerna som jag vill jobba med Kolla mitt inlÀgg i den hÀr trÄden: https://www.studio.se/index.php?showtopic...st&p=866116
E.n.T Postat 3 juni 2009 TrÄdstartare Postat 3 juni 2009 provar nu men fÄr inte den hackande effekten pÄ kören tex som sjunger ett lÄngt aaaaaaahhhhhhhhh... vill att det ska hacka i takter som jag sjÀlv bestÀmmer med midispÄret
jarlo Postat 4 juni 2009 Postat 4 juni 2009 hur ser jag pre fader? Tryck och hĂ„ll ner musknappen i send-rutan (den dĂ€r du vĂ€ljer vilken bus som du ska skicka signal till) sĂ„ ska det finnas tvĂ„ val ovanför bus-listan: Post och Pre. Du fĂ„r nog förklara lite mer om vad du har gjort och vad det Ă€r som hĂ€nder om jag ska kunna hjĂ€lpa dig mer đł Har du gjort enligt mitt inlĂ€gg i andra trĂ„den? HĂ€nder det nĂ„nting med sĂ„ngen över huvud taget nĂ€r du har midi-noter i triggspĂ„ret?
E.n.T Postat 4 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 4 juni 2009 (redigerat) jag Ă€ndrade output 1-2 till bus 10. var det inte pĂ„ output man skulle Ă€ndra? för dĂ€r fanns inte post och pre iaf nu ser jag, men dom Ă€r skuggade. kan inte vĂ€lja.. ahh.. fick hĂ„lla ner alt đ..ska prova igen. Redigerat 4 juni 2009 av E.n.T
E.n.T Postat 4 juni 2009 TrÄdstartare Postat 4 juni 2009 ok.. nu funkar det iaf med öppna och stÀnga... men fortfarande fÄr jag inte den hackade effekten
jarlo Postat 4 juni 2009 Postat 4 juni 2009 ok.. nu funkar det iaf med öppna och stÀnga... men fortfarande fÄr jag inte den hackade effekten Vad anvÀnder du som triggsignal? Om det Àr en synth sÄ se till att attack och release stÄr pÄ noll i synthen. Du fÄr nog ocksÄ labba lite med instÀllningarna i Noise Gaten för att det ska bli som du vill. Kort attack, hold och release vill du nog ha, sen fÄr du stÀlla in threshold sÄ att det funkar.
E.n.T Postat 4 juni 2009 TrÄdstartare Postat 4 juni 2009 har kört battery.. men om jag inte minns fel asÄ i cubase behövde jag bara miditracket.. som tala om för midigaten om den var öppen eller stÀngd..
E.n.T Postat 4 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 4 juni 2009 tror valet av plugg och styra med spelar in.. kör nu med es1 som trigger.. verkar funka.. nu blir det bara smĂ„pill med gaten sĂ„ det lĂ„ter snyggt.. mkt tack för hjĂ€lpen.. đ
jarlo Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Lugnt! đČ Ett annat sĂ€tt att hacka upp sĂ„ng Ă€r ju att klippa och mecka med audiospĂ„ret direkt. Ett bra knep dĂ€r Ă€r att hĂ„lla in Alt-knappen medan man klipper. Om du hĂ„ller ner Alt och sen klipper av ett sĂ„ngspĂ„r en fjĂ€rdedel in i spĂ„ret sĂ„ kommer hela spĂ„ret delas upp i lika stora delar (fjĂ€rdedelar).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.