Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hur fÄr jag en gate och funka i logic? har provat med silvergate men utan lycka.. det jag vill göra Àr och koppla pÄ en gate pÄ tex pad eller kör och rita in med midit hur det ska öppnas och stÀngas. men fÄr det inte och funka alls. i cubase stÀllde man ju in och ut men hittar inte riktigt samma slags options pÄ kanalerna som jag vill jobba med

Annons
Postat
hur fÄr jag en gate och funka i logic? har provat med silvergate men utan lycka.. det jag vill göra Àr och koppla pÄ en gate pÄ tex pad eller kör och rita in med midit hur det ska öppnas och stÀngas. men fÄr det inte och funka alls. i cubase stÀllde man ju in och ut men hittar inte riktigt samma slags options pÄ kanalerna som jag vill jobba med

Kolla mitt inlÀgg i den hÀr trÄden:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...st&p=866116

Postat

hur ser jag pre fader?

Postat

provar nu men fÄr inte den hackande effekten pÄ kören tex som sjunger ett lÄngt aaaaaaahhhhhhhhh... vill att det ska hacka i takter som jag sjÀlv bestÀmmer med midispÄret

Postat
hur ser jag pre fader?

Tryck och hÄll ner musknappen i send-rutan (den dÀr du vÀljer vilken bus som du ska skicka signal till) sÄ ska det finnas tvÄ val ovanför bus-listan: Post och Pre.

Du fĂ„r nog förklara lite mer om vad du har gjort och vad det Ă€r som hĂ€nder om jag ska kunna hjĂ€lpa dig mer 😳

Har du gjort enligt mitt inlÀgg i andra trÄden? HÀnder det nÄnting med sÄngen över huvud taget nÀr du har midi-noter i triggspÄret?

Postat (redigerat)

jag Àndrade output 1-2 till bus 10. var det inte pÄ output man skulle Àndra? för dÀr fanns inte post och pre iaf

nu ser jag, men dom Ă€r skuggade. kan inte vĂ€lja.. ahh.. fick hĂ„lla ner alt 😄..ska prova igen.

Redigerat av E.n.T
Postat

ok.. nu funkar det iaf med öppna och stÀnga... men fortfarande fÄr jag inte den hackade effekten

Postat
ok.. nu funkar det iaf med öppna och stÀnga... men fortfarande fÄr jag inte den hackade effekten

Vad anvÀnder du som triggsignal? Om det Àr en synth sÄ se till att attack och release stÄr pÄ noll i synthen. Du fÄr nog ocksÄ labba lite med instÀllningarna i Noise Gaten för att det ska bli som du vill. Kort attack, hold och release vill du nog ha, sen fÄr du stÀlla in threshold sÄ att det funkar.

Postat

har kört battery.. men om jag inte minns fel asÄ i cubase behövde jag bara miditracket.. som tala om för midigaten om den var öppen eller stÀngd..

Postat

tror valet av plugg och styra med spelar in.. kör nu med es1 som trigger.. verkar funka.. nu blir det bara smĂ„pill med gaten sĂ„ det lĂ„ter snyggt.. mkt tack för hjĂ€lpen.. 😛

Postat

Lugnt! đŸ˜Č

Ett annat sÀtt att hacka upp sÄng Àr ju att klippa och mecka med audiospÄret direkt. Ett bra knep dÀr Àr att hÄlla in Alt-knappen medan man klipper. Om du hÄller ner Alt och sen klipper av ett sÄngspÄr en fjÀrdedel in i spÄret sÄ kommer hela spÄret delas upp i lika stora delar (fjÀrdedelar).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.