Jump to content
Annons

Hur fungerar processen som låtskrivare?


newform

Recommended Posts

Hej alla Glada,

Jag har gjort musik i väldigt lång tid men och funderar nu på att bli mer seriös med mitt låtskrivande. Kommer skriva en del RnB/Pop/Soul. Mycket mainstream det vill säga.

Jag kan inget om processen här, har försökt läsa mig till det på diverse forum och siter men det är så mycket att jag inte direkt får ihop det. Man kanske börjar bli trög.

Det jag vill veta är säg, jag har skrivit en låt där jag försökt göra produktionen och själva låten i sig så bra som jag kan göra den. Hur går man tillväga efter det som låtskrivare? Är det skivbolagen man hör av sig till? Är dom intresserade av låtmaterial till deras nuvarande artister eller jobbar dom redan med sitt nätvärk av låtskrivare etc? Man kanske inte alls går den vägen utan måste skapa artisten själv?

Finns säkert mer frågor om ämnet men kan inte så mycket om det så detta är bara de första frågetecknen som dyker upp.

Väldigt tacksam för seriösa svar

Mvh

Newform

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😆

Så kan det bli ibland.

Visst menar jag musikförlag. Skivbolagen vänder man sig nog till främst om man vill komma fram som artist själv, medan förlagen är lämpligare för låtskrivare som inte siktar på att komma fram som artist själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

OK då förstår jag. Finns det någon större eller bättre musikförlag som du vet på rak arm? Eller någon man kan kontakta och fråga vilket musikförlag som passar bäst för just mina ändamål/genre? Tack.

Redigerat av newform
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...