Client Postat 25 maj 2009 Postat 25 maj 2009 Hej, Jag har ett Pearl Target-set köpt pĂ„ musikbörsen för nĂ„gra Ă„r sen. Detta trumset har jag bara sjĂ€lv spelat pĂ„ i min kĂ€llare till dĂ€mpade hörlurar med musik, sĂ„ har aldrig egentligen brytt mig om att det ska lĂ„ta bra. För det gör det verkligen inte. Nu Ă€r det sĂ„ att det skulle vara trevligt att kunna börja ta med sig ett eget trumset nĂ€r mitt band gigar, men jag funderar pĂ„ om jag ska köpa ett helt nytt eller bara lĂ€gga ner lite tid pĂ„ att köpa nya skinn och stĂ€mma ordentligt. Ăr det möjligt att fĂ„ ett bra ljud i dessa trummor, speciellt nĂ€r man inte precis Ă€r proffs pĂ„ stĂ€mningen, eller ska jag satsa pĂ„ helt nya grejer? Vad tror ni?
Save Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 generellt tror att man kan fÄ till helt okej ljud ur (nÀÀÀstan) vilka trummor som helst. Skinnen gör underverk, och stÀmningen kan du fÄ hyfsad koll pÄ med youtube. Men som alltid sÄ mÄste man stÀlla kostnaden för ett nytt set mot om det Àr vÀrt det, behöver man ett DW-set för 40 papp nÀr man repar i garaget? Inte enligt mig, dÄ rÀcker ett pearl alldeles gott. SÄ i dina byxor skulle jag köpa ett par (remo, bara för jag tycker dom Àr bÀst^^) skinn, sÀtta mig med stÀmmnyckel och le Ät att ha en fortfarande ganska fet plÄnbok =) keep going Save
Distadgurka Postat 7 juni 2009 Postat 7 juni 2009 Byt skinn och sök efter Bob Gatzens stÀmningstips pÄ youtube! Och kör inte pÄ nÄgra budget skrÀp skinn, Remo eller Evans. Finns inga direkt andra alternativ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.