Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jomen hejsan 🙂

Har hängt här ett tag (se <--- för exakt tid) men jag tänkt att man kanske sku få ett välkomnande eller nåt i den stilen. Sku iallafall va trevligt 😄

Jag är som sagt sexton, blir sjutton i december.

Bor mitt ute på landet i en hyfsat stor herrgård där morsan driver ett Bed and Breakfast (Brakfest snarare, ni sku se frukosten gästerna får 😮 ).

Är precis utexaminerad från musiklinjen på Ålands folkhögskola, så nu sitter jag bara i mitt rum och pluggar musikteori och skriver låtar samt försöker få dom inspelade.

Spelar trummor mellan kl 13 o 15 då det är städtid och inga gäster får vara inne (ingen som störs förutom städerskan 😉 )

Annars så spelar jag bas, gitarr, sax och sitter och plinkar på pianot och försöker lära mig.

Får eventuellt låna en fiol av en död ingift släkting, så jag har att göra i sommar 🙂

Just nu är jag inne i en jazz-fas efter att vår lärare (Fredrik Erlandsson, kanske nån som känner honom? En riktig jävel på trumpet) tog med hela klassen på Glenn miller Café i Stockholm när vi var på klassresa för pengarna vi hade giggat ihop, och det var bland det fränaste jag vart med om, så nu sitter jag o råpluggar jazz.

Helst ska det vara riktigt snabb och galen frijazz, så jäkla skönt att lira på sax 😉😄

Musikmässigt är tar jag väl vad jag är sugen på; hämtar inspiration och influeras av allt jag hör i princip, det finns ju alltid nåt bra i de flesta genrer. Jag har skrivit allt från hardcore-techno till stråkkvart via riktigt tung math metal (tänk meshuggah) och reggae.

jo men jo, det var väl det det.

är det nåt så kan ni ju alltid fråga 🙂

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Postat

Hej Linus DD!

Välkommen:D

En så vacker skärgård, som den Åländska,

kan säkert inspirera till vacker musik!

GIGAN

Postat
  laxlaxlax sa:
Hej och välkommen!

Landet rockar. Lyssnar gärna sen när du får nåt inspelat!

/Lax

Jah; inget som (den åländska) landsbygden!

inga tanter som klagar på muller och långa trevliga vägar att ta avkopplande turer på

slejnard sa:
Välkommen hit LinusDD! 🙂

Man kanske ska bege sig till "brakfest" nån gång då. Kul å trevlig presentation å fortsätt ha kul med låt å mixsnickrandet! 🙂 Bra att du spelar flera instrument.

Kör i vind!

Kom ihåg Saltvik Bed&Breakfast nästa gång du tar familjen på cykelsemester till vår lilla holme 😮

Bättre hittar du inte 🙂http://www.visitaland.com/se/saltvik_B_&_B

GIGAN sa:
Hej Linus DD!

Välkommen:D

En så vacker skärgård, som den Åländska,

kan säkert inspirera till vacker musik!

GIGAN

Jadu! Det händer att man tar sig en dagstur eller två på MC:n till de yttre kobbarna då och då 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.