Jump to content
Annons

Monitorer som ej stör grannarna


sugarrush

Recommended Posts

Tjena!

Nu har jag fått tag i en lägenhet som är byggd på 1930-talet i centrala stockholm. Efter att ha varit där ett tag så inser jag att den är katastrofal ur ett akustiskt perspektiv. Ljudet fortplantar sig så mycket att jag nästan hör porten öppnas 4 våningar ner när jag har stängd ytterdörr..

Hur som helst, av denna anledning fungerar numera ej mina gamla monitorer! Jag har haft behringers B2031, som jag ändå tänkt byta ut då jag vill ha lite vassare saker. Jag tänkte alltså därför köpa ett par som stör grannarna mindre än dessa monster. Det jag eftersöker är främst ett bra ljud, men mindre monitorer pga platsbrist samt alltså mindre baselement för hänsyn till grannarna. Jag accepterar helt att jag får referenslyssna i hörlurar, men vill ändå kunna sitta med monitorer som är tydliga på ganska svag volym så att jag inte ALLTID behöver sitta med lurar.

Så vad rekomenderar ni om jag vill kunna få detta? (Bra ljud på svag/mellan volym, bas som inte dödar, inte tar jättestor plats.

MVH//

marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
OK. cool. hur står dessa sig emot genelec 8020?

De står sig mycket väl. Båda låter förträffligt, så det är en smaksak vilka man föredrar. Du får bra monitorer vilka du än väljer av dessa. Jag köpte nyligen 8020 för att kunna släpa med mig när jag är iväg, och i det avseendet är de bättre än A5. Mer robusta, mindre och så finns det en gullig vadderad väska till dem också 😉

Edit: Just ja, Musikbörsen på S:t Eriksplan har båda uppställda vid sidan av varandra, så kila ned där och provlyssna om du vill jämföra.

Redigerat av gumpbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...